Minden szempontból nagy kihívást jelentett az F1-es csapatok számára a költségvetési plafon bevezetése – különösképpen az élcsapatok számára. Előzetesen nem véletlenül ők tiltakoztak ellene a leghevesebben, hiszen tudták, őket terheli majd le leginkább az új szabályozáshoz való alkalmazkodás. Míg korábban korlátok nélkül költekezhettek, a kiadásaikat most vissza kellett szorítaniuk, ami komoly leépítéseket és cégek közötti átcsoportosításokat kényszerített ki belőlük.
A Motorsport-Total által készített összevetésből az derül ki, hogy a plafont 2021-ben így sem betartó Red Bull vált meg a legtöbb emberétől az új szabályozás első évében. Míg 2020-ban 875 alkalmazottjuk volt, addig 2021-ben már csak 721, vagyis 154 személytől váltak meg. Ebből közel 100 embert a tervezőrészlegről bocsátottak el.
A lap ugyanakkor hozzátette, mivel a Red Bull Technologyről van szó, nem feltétlenül dolgozott mindegyikük az F1-es részlegen.
A Mercedes eközben 59 dolgozójától vált meg, ám még így is jóval több alkalmazottja van: 1063-ról csökkentették 1004-re a számukat. És ebben a motorrészlegek nincsenek benne.
Az F1-es csapatok létszámának alakulása (forrás: Motorsport-Total):
Csapat | 2020 | 2021 | Különbség |
Red Bull | 875 | 721 | -154 |
Ferrari | – | – | – |
Mercedes | 1063 | 1004 | -59 |
Alpine | 778 | 820 | 42 |
McLaren | 841 | 837 | -4 |
Alfa Romeo | – | – | – |
Aston Martin | 479 | 457 | -22 |
Haas | 102 | 108 | 6 |
Alpha Tauri | 332 | 353 | 21 |
Williams | 675 | 755 | 80 |
A lap szerint a Red Bull és a Mercedes létszámának különbsége azt sugallja, hogy előbbi csapat sokkal jobb fizetéseket kínálhat. Míg a bikások 160 ezer eurós átlagfizetéssel működnek, riválisuk 123 ezer euróssal. Tegyük hozzá, ezen számokat befolyásolják a legnagyobb bérek is, melyek közül a versenyzőké és a három legjobban fizetett alkalmazotté nem tartozik a költségplafon alá.
A közölt számokból meglepetésként tűnik ki: a Red Bull nemcsak a Mercedesnél foglalkoztat kevesebb embert, de a McLarennek, az Alpine-nak, mi több, a Williamsnek is több alkalmazottja van.
Utóbbi két gárda egyébként a bővítők közé tartozik, a franciák 42, a grove-iak 80 személlyel alkalmaztak többet 2021-ben, mint egy évvel korábban. A Ferrariról és az Alfa Romeóról eközben nincs adat.

A mezőny legkisebb gárdájának létszám szempontjából a Haas számít. Náluk az angliai részlegen 108 dolgozót regisztráltak, 6-tal többet, mint 2020-ban. Ehhez jön még a maranellói kirendeltség állománya.
Az éves költségvetési határ 2021-ben 148 millió dollár volt, ám a kivételt képező tételeknek (versenyzői fizetések, marketingköltségek, szállás, stb.) a legnagyobb gárdák ennél jóval több pénzt költöttek el.
A Red Bull büdzséje a Motorsport-Total szerint 371,5 millió euró volt, a Mercedesé 355,7 millió, az Aston Martiné 244,7 millió. A legnagyobbat ilyen szempontból a Mercedes faragta, ők 38,9 millióval költöttek kevesebbet, mint a járványt megelőző utolsó szezonban, 2019-ben, míg a Red Bull csak 2,3 millióval.
A büdzséjét két csapat, az Aston Martin (62,2 millió) és a Williams (38,2 millió) emelte 2021-re, a legkisebb költségvetése pedig a Haasnak volt. Az ő angliai részlegük 94 millió euróval gazdálkodott, ehhez jött az olaszországi kirendeltségeik költsége.
Az F1-es csapatok kiadásainak alakulása (millió euró):
Csapat | 2019 | 2021 | Különbség |
Red Bull | 373,8 | 371,5 | -2,3 |
Ferrari | – | – | – |
Mercedes | 394,6 | 355,7 | -38,9 |
Alpine | 204 | 200,8 | -3,2 |
McLaren | 317,9 | 316 | -1,9 |
Alfa Romeo | – | – | – |
Aston Martin | 182,5 | 244,7 | +62,2 |
Haas* | 120,1 | 94 | -26 |
Alpha Tauri | 165,9 | 165,8 | -0,1 |
Williams | 150,5 | 188,7 | +38,2 |
*csak az angliai központ adatai