Sokáig pletykáltak róla, tavaly pedig hivatalossá vált, hogy az Audi az új motoréra első évében, 2026-ban csatlakozik a királykategóriához, mégpedig a jelenleg Alfa Romeo néven versenyző Sauber gyári szintű partnereként. Noha a 2026-os dátum még messzinek tűnik, a karikások a háttérben már elkezdték a debütálásra való felkészülést.
Ennek természetesen a szakemberek toborzása is fontos része, ami pedig a jelölteket illeti, a sajtóhírekben nincs hiány a találgatásokból. Decemberben ment például híre annak, hogy a korábbi F1-es futamgyőztes és csapatvezető, Gerhard Berger is szerepet kaphat a csapatnál.
Az akkori hírek szerint az osztrákra olyan szerepet osztottak volna, mint honfitársára, Niki Laudára a Mercedesnél (a korábbi világbajnok egyfajta tanácsadó volt). Berger nemrég utalt arra, valóban megtörténhetett a kapcsolatfelvétel, hiszen megfontolta az F1-be való visszatérés lehetőségét, de végül úgy döntött, inkább a nyugalmas családi életet választja.

„Voltak ilyen megfontolások, de akkor újra át kellett volna rendeznem az életemet. Ebben a gyerekeim most fontos szerepet játszanak. Van egy hatéves fiam, akit el akarok vinni az első gokartversenyeire, a kilencéves lányomat pedig lovagolni” – fogalmazott.
„Szeretnék több időt szánni rájuk. Több kérés is volt, és mindegyik roppant érdekesnek tűnt, de mint mondtam, ezek most nem férnek bele az étterveimbe” – tette hozzá határozottan Berger, akit a télen a Ferrarival is szóba hoztak, miután a vörösök menesztették csapatvezetőjüket, Mattia Binottót (őt az Alfa Romeótól érkező Frédéric Vasseur pótolja majd).
Ami az Audi alakuló F1-es brigádját illeti, azt már a belépéskor közölték, hogy a projektet a korábban a Sauberrel és a BMW-vel is dolgozó Adam Baker vezeti majd, a McLarentől szerződtetett csapatvezető, Andreas Seidl pedig többek szerint is az új projekt részeként érkezett.
