Nagy erőfeszítéseket tett Szaúd-Arábia annak érdekében, hogy 2021-re a Forma–1-es versenynaptár részévé váljon. A versenyük Dzsidda városában, egy utcai pályán mutatkozott be, korábban, mint az a korai terveikben szerepelt. Az eredeti elképzelésük azt volt, hogy Dzsidda csak átmeneti otthona lesz a versenynek, melynek ezzel párhuzamosan egy új, ultramodern állandó helyszínt hoznak létre a Rijád közelébe megálmodott szupermodern szórakoztatóvárosukban, Qiddiyában.
Habár e tervek továbbra is dolgoznak, az már eldőlt, hogy az átmeneti otthonban hosszabb időre rendezkedhet be az F1, mint gondolta. A verseny szervezője megerősítette, 2027-ig garantáltan nem költözik el a nagydíjuk. „Fontos, hogy a dzsiddai pályával bebiztosítsuk a jövőnket, és emiatt együttműködünk az FIA-val és az F1-gyel, hogy a pályánk vendégül láthassa a sportágat Dzsiddában, miközben elkezdődnek a munkálatok a Qiddiya-pályán.”
„A Qiddiya autóipari központot úgy tervezik, hogy élen járjon a világ Forma–1-es pályadizájnja és szórakoztatása terén. Egy különleges és izgalmas projekt, aminek köszönhetően mindenki el akar majd látogatni Qiddiyába. Ami viszont a közelebbi jövőt illeti, a világ tekintetét Dzsiddára és a Vörös-tenger partjára irányítjuk március hónapban”
– fogalmazott Martin Whitaker, a Saudi Motorsport Company ügyvezető igazgatója.
Szaúd-Arábiának komoly tervei vannak az autósporttal és az autóiparral. A helyi autósport-szövetség vezetője nemrég elárulta, szeretnének egy saját „motor-völgyet” létrehozni az országukban, és célul tűzték ki, hogy egy F1-es csapat bázisát is Szaúd-Arábiába vigyék.

Ami a rövid távú jövőt illeti, egyelőre azt érték el, hogy 2024-ben Melbourne helyett az övék lesz az idénynyitó, hála a ramadánnak. Whitaker ennek kapcsán elmondta, végső döntés még nem született a pontos dátumukról.
Szaúd-Arábia és az F1 ottani vendégszereplése továbbra is vita tárgyát képezi. Általában az ország emberjogi problémáit és a helyi vezetés sporton keresztüli propagandacéljait emlegetik fel érvként, amikor szóba kerül, miért nem kéne bajnoki futamot rendezni ott. 2022-ben azonban más szempont is a képbe került: a versenyhétvége péntekjén a pályától nagyjából 20 kilométerrel húszi lázadók drónokkal felrobbantottak egy olajfinomítót, ami kapcsán felmerült, hogy talán az egész nagydíjhétvégét törölni kéne. A szervezők végül garantálták a mezőny biztonságát, és a versenyt megtartották.
Az FIA és az F1 már akkor jelezte, a folytatásban további garanciákat várnak a szervezőktől, és Whitaker most megerősítette, kiemelt figyelmet fordítanak a résztvevők biztonságára.
„Szervezőként a feladatunk, hogy az emberek biztonságban érezzék magukat, miközben a pályán és a városban vannak. Ennek hangsúlyozása a Forma–1-es közösség számára tavaly március óta fő célunk volt.”

„Egyeztettünk a versenyzőkkel és csapatfőnökökkel, és ez volt az elsődleges cél. Szeretném hinni, hogy az üzenetünk elég hatásos volt arról, hogy mi és a hatóságok biztosítjuk a Dzsiddába utazókat, hogy Szaúd-Arábia az F1-es versenynaptár többi versenyéhez hasonlóan biztonságos, és hogy mindennél fontosabb az összes látogató ellátása” – hangsúlyozta a főszervező.
Az idei F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjat március 17-e és 19-e között rendezik, a szezon második futamaként. A szervezők 15 évre szóló megállapodást írtak alá az F1-gyel, így a futam jövője hosszú távra biztosított.