Aki végigkövetett már pár F1-es autóbemutatót, az tudhatja, ha egy csapat jóval az első előszezoni teszt elé időzíti a hivatalos bemutatóját, ott valami nem stimmel. Vannak, akik így terelik el a figyelmet arról, hogy késésben vannak, míg másoknak eszük ágában sincs bemutatni a tényleges autójukat, csak hírverést akarnak.
A tíz csapatból kilenc már meghirdette a bemutatóját, egyedül a Haas adós a dátumával. Idén február 23-a és 25-e között, Bahreinben tartják az előszezoni tesztet, és a jelek szerint az azt megelőző hét lesz a tényleges autóbemutatók hete. A Red Bull, a Williams, az Alfa Romeo és az Alpha Tauri eközben már az azt megelőző két hétben bemutatókat tart, ám kétséges, hogy azokon hány valódi 2023-as autót fogunk látni.
A legkorábbi eseményt a címvédő Red Bull tartja (jelen állás szerint), ők már február 3-án bemutatóznak, mégpedig New Yorkban. A nagy kérdés egyelőre azonban nem az, hogy milyen változások lesznek az RB19-esen a domináns elődhöz képest, hanem az, hogy egyáltalán mit fognak bemutatni…
A Red Bull híres arról, hogy kitolja az új autója első verziójának véglegesítését, ameddig csak lehet. Az elmúlt években ráadásul ők voltak a legtitokzatosabb csapat, hiszen 2022-ben egy központi F1-es bemutatóautót próbáltak eladni az új versenygépükként, miközben a valódi RB18-asukat csak az első tesztnapon mutatták meg először a nyilvánosságnak, akkor is csak azért, mert muszáj volt…

Innen nézve meglepő lenne, ha február 3-án közszemlére tennék az RB19-est. Ennek valószínűségét az időpont mellett a helyszínválasztás is csökkenti: ha egy igazi autót akarnak New Yorkba szállítani közel három héttel az első teszt előtt, azzal további értékes napokat vesztenének a fejlesztés és gyártás terén. Márpedig a tanácsadó Helmut Marko a múlt év végén azt mondta, szokás szerint feszegetni fogják a határokat az új gép elkészítésével.
A logisztika miatti kiesésről sokat elmond, hogy a hírek szerint a Ferrari is ilyen okok miatt döntött úgy, hogy Maranellóban rendezi a bemutatóját. A korábbi hírek szerint eredetileg Imolában akarták tartani, mely pálya azért nem New York-távolságra van a központjuktól…
A Racing News 365 úgy tudja, a Red Bull valójában semmilyen autót nem visz magával New Yorkba, a Motorsport-Magazin pedig úgy értesült, hogy az amerikai eseményen elsősorban egy 2026-ra vonatkozó hírt terveznek bejelenteni: azt, hogy mik a terveik a Red Bull Powertrainsszel, és milyen partnerrel fogják megalkotni az első saját erőforrásukat.
A Red Bull állítólag már a múlt év végén közel került az amerikai Forddal való megállapodáshoz, és talán nem csak az ottani növekvő piacnak vagy a Red Bull amerikai szponzorának köszönhető, hogy mindkét csapatuk egészen New Yorkig megy az idei első hivatalos fellépésével…
Mivel készülnek a többiek?
Hasonló okok egyébként a többi korán bemutatózó csapat esetében is fennállhatnak. A február 6-án évnyitót tartó Williams már megerősítette, hogy csak a festéséről rántja le a leplet. A találgatások egy esetleges új főtámogató érkezéséről is szólnak. Híre ment, hogy az ő partnerük lehet a McLarent elhagyó Gulf. Ha így lesz, annak alighanem a versenygépük megjelentésére is komoly hatása lesz.

Az Alpha Tauri ugyancsak jelezte, hogy csak a festéséről rántja le a leplet február 11-én New Yorkban, bő egy héttel a testvércsapat eseménye után.
Emellett bejelentenie alighanem az Alfa Romeónak is lesz mit február 7-én. A csapat az utolsó szezonját teljesíti ezen a néven, bemutatkozik náluk az új ügyvezető igazgató, Andreas Seidl, aki még adós az új csapatfőnök megnevezésével.
Úgy hírlik, a gárda elveszíti a másik főszponzorát, a lengyel Orlent is. A svájci Blick beszámolója szerint az olajvállalat az elmúlt években tesztversenyzőként alkalmazott Robert Kubicával együtt távozik a hinwiliektől, és idén már nem lesznek ott a logói a versenygépeken.
Az F1-es bemutatók időpontjai:
február 3. – Red Bull, New York (évnyitó)
február 6. – Williams, 15 óra (festés és évnyitó)
február 7. – Alfa Romeo, Zürich, 10 óra
február 11. – Alpha Tauri, New York (festés)
február 13. – McLaren, Woking
február 13. – Aston Martin, Silverstone, 20 óra
február 14. – Ferrari, Maranello
február 15. – Mercedes, Silverstone
február 16. – Alpine, London
Előszezoni teszt: február 23-25., Bahrein