A világjárványnak (és persze a városból származó Stefano Domenicali F1-elnöknek) köszönhető, hogy Imola versenypályája a 2006-ot követő másfél évtizedes csend után újra a Forma–1-es versenynaptár állandó tagja lett. Tavaly náluk rendezték az év első európai versenyét és első sprinthétvégéjét is, ám igazi lármát végül nem ez a hétvége csapott a pályán, hanem egy ártalmatlannak tűnő pár kör…
Az Enzo és Dino Ferrari nevét viselő létesítmény múlt októberben egy filmes nap helyszíne volt, melyen a Red Bull Max Verstappent küldte pályára Sebastian Vettel 2013-as bajnoki RB9-esével. A rövid filmezés nem várt büntetést zúdított a pályafenntartók nyakába.
A 9 éves Red Bull V8-as motorja a mérések szerint túlságosan hangosnak bizonyult, így a hatóságok egy 500 eurós (közel 200 ezer forintnak megfelelő) pénzbírságot szabtak ki Imolára zajszennyezés miatt.
„A Red Bull eseménye volt az egyetlen alkalom az elmúlt évben, amikor a pálya túl zajos volt. Mindig a limiten belül maradtunk, noha bőven volt aktivitás. Október tizenkettedikén a Red Bull egy, a mostaniaknál régebbi autóval jött el, és átléptük a megengedett értéket. Csak pár körről volt szó”
– magyarázta az egyik helyi politikus, Elena Penazzi.
Bár egy versenyhétvégére nyilván más szabályok vonatkoznak, a kissé megmosolyogtató eset egyben így is sajátos kritikája a mai F1-es motorok gyakran emlegetett erőtlen hanghatásának…