A Red Bull és Max Verstappen dominanciáját látva a tavalyi szezon végén többször felmerült, vajon várhatunk-e komolyabb izgalmakat a 2023-as szezonban, vagy ismét egy hosszabb sikersorozat szemtanúi lehetünk majd. Ami az izgalmasabb szezont jósolókat illeti, ők rendre megemlítik, az ellenfeleket segítheti a bikásokra kirótt tesztkorlátozás.
Ezt a csapat a költségvetési limit túllépése miatt kapta a 7 millió dolláros büntetés mellé, a szankció lényege pedig az, hogy 2023-ban tíz százalékkal kevesebb szélcsatornás, illetve CFD-szimulációs aerodinamikai tesztet hajthatnak végre.
Ez a csapat korábbi versenyzője, Mark Webber szerint nem fogja komolyabban visszavetni a Red Bullt; az ausztrál szerint továbbra is ők a favoritok, hiszen semmi jel sem utal arra, hogy veszítenének az előző év elképesztő lendületéből. „Még mindig a Red Bull a legveszélyesebb csapat” – nyilatkozta a korábbi bajnoki bronzérmes az Autosportnak.

„Mindenkinek növelnie kell a tétet. Láthattuk, hogy a Mercedes megbízhatósága nagyon jó volt, a Ferrarié kevésbé. De megbízhatóság tekintetében a Red Bull is rendben volt, és ők minden versenypályán ütőképesek voltak” – tette hozzá.
„Max pedig néha a Forma–1 pluszban megy, a csúcspont nekem az volt, amit Belgiumban csinált. Egyszerűen hihetetlen volt. Senki sem tudja, milyen hatással lesz rájuk a büntetés, de biztos vagyok benne, hogy elég kreatív ember dolgozik náluk ahhoz, hogy megfelelően működjenek tovább” – folytatta.
A Mercedesszel kapcsolatban megjegyezte, az a csapat malmára hajthatja a vizet, ha 2022 végén némileg „visszafogták” magukat és hamar átálltak az új évadra. „Nem tudjuk, mennyit adtak fel. Bizonyos szempontból persze ez nem a legjobb kifejezés, mert mindig van tanulnivaló a következő évre. Úgy értem, hogyan osztották be a pénzt a régi és az új autó fejlesztése között. Ennek az elemnek is köszönhetően izgalmas lesz látni, hogyan alakul az első negyedév” – mondta.
