Az utóbbi években több csapat is jelentkezett különleges, „művészeti fényezéssel” ellátott versenygéppel, melyek közül több megmaradt a kiállítótermek világában, a McLaren viszont pályára vitte sajátját (2021-ben és 2022-ben is a szezonzáróra időzítették a változtatást). Most az Alfa Romeo mutatta be saját „verzióját” – ami sokak legnagyobb bánatára szintén „kiállítási darab” marad.
A dizájnt BOOGIE, egy svájci grafiti-művész készítette a hazai alakulatnak (a csapat az Alfa Romeo nevet viseli ugyan, de továbbra is Svájcban működik, a Sauber futtatja azt). A most bemutatott autót idén világszerte több eseményen is kiállítják majd, az év végén pedig elárverezik.

„Nem mindennapi lehetőség, hogy az ember kifesthet egy F1-es autót” – kommentálta a kivételes fényezés bemutatását BOOGIE. „Ez egyszeri esély, az pedig, hogy egy svájci csapat felkérésére tehettem, számomra különösen jelentős. A dizájnnal megpróbáltam átadni a csapat szellemiségét: a műalkotássá összeálló betűk az embereket, a partnereket és a szervezetet szimbolizálják.”
„Szimbolizál mindenkit, aki hozzájárult ennek az autónak a megalkotásához. Ez az Alfa Romeo szellemiségét testesíti meg, egy olyan emberekből álló csoportot, melynek víziója több mint részletek összessége” – tette hozzá a művész.
„Büszkék vagyunk rá, hogy ezt a projektet egy olyan hihetetlen művésszel hívhattuk életre, mint BOOGIE” – vette át a szót Alessandro Alunni Bravi, a Sauber igazgatója. „Ő olyan, mint mi, a tehetség megtestesítője, akinek Svájc az otthona, és akinek egyedi munkamódszerei vannak. Mi sem tartunk attól, hogy megkérdőjelezzük a dolgok menetét, amire ez a projekt is jó példa” – folytatta.
