A Sauber az Audi gyári csapatává válva három év alatt válna győztessé. A McLaren az új szélcsatornájuk használatba vétele után 2025 táján akar a győzelmekért harcolni. Az Alpine-nak van egy 100 versenyes terve, melyből kevesebb mint 80 futam, azaz úgy három szezon maradt – ezen belül kéne futamgyőzelemre és bajnoki címre esélyessé válniuk. És az Aston Martin ugyancsak a csúcsra tör a következő években.
Az F1-ben szinte mindenkinek van egy nagy terve arról, hogyan válik élcsapattá és bajnokká, ám a címért az elmúlt bő egy évtizedben kizárólag három csapat, a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari küzdött, a többiek évek óta messze vannak tőlük.
A legközelebb hozzájuk 2022-ben az Alpine került a középmezőny legjobbjaként, Fernando Alonsónak viszont ez is kevés volt ahhoz, hogy szerződést hosszabbítson a kékekkel. Helyettük inkább a konstruktőri hatodik helyről rosszabb futamhelyezéssel lemaradó Aston Martint választotta. Első ránézésre visszalépésnek tűnik, ám a spanyolnak meggyőződése, hogy a cél felé gyorsabban haladó vonatra szállt át.

Mike Krack csapatfőnöknek a spanyol As ennek kapcsán feltette a kérdést, a sok bajnoki címre törő gárda közül miért éppen a zöldről véli úgy Alonso, hogy révbe fog érni. „Fernandót kéne kérdezni erről. A zöld csapat azért emelkedik ki, mert növekszik és nagyon komolyan veszi a céljait” – jelentette ki a luxemburgi. „Ezek nem csak szavak, mi egy új főhadiszállást építünk, egy új szélcsatornát, sok nagyon jó szakembert szerződtettünk. A lényeg, hogy mindez együtt működjön, de a projektben rejlő potenciál teljesen valós.”
Krack az ellenfeleknek és kiemelten Alonso volt csapatának is odaszúrt a kérdés kapcsán, miért éppen nekik fog sikerülni, amit mindenki célba vett. „Mert mi komolyabban gondoljuk. A céljaink hitelesek. Senki a mezőnyben nem kezdett ilyen befektetésekbe, hogy elérje őket.”
„Valóban vannak csapatok, akik azt mondják, három éven belül nyerni fognak, vagy hogy száz versenyen belül nyerni fognak, de mit tesznek a győzelemért?”
„A gyárral, a szélcsatornával, az új szimulációs eszközökkel mi komolyan gondoljuk, és nagy beruházás áll emögött. Ezért vált Fernando számára olyan hamar világossá, sőt, valójában nem is kellett győzködnünk őt, már eleve tudta. Megvannak a kapcsolatai mindenhol. Hitelesek vagyunk, mi nem csak beszélünk, cselekszünk is” – veregette vállon magukat Krack.

Az Aston Martin eddigi legnagyobb sikerét egyelőre Alonso szerződtetése jelenti. Egy rutinos kétszeres bajnokot fogtak ki, egy olyan évben, amelyben kevésbé voltak versenyképesek, mint a spanyol addigi csapata. A veterán érkezése kétségkívül rájuk fogja irányítani a reflektorfényt. Fennáll ugyanakkor annak veszélye, hogy nem a pályán nyújtott teljesítményük miatt fognak róluk beszélni, hanem Alonso és a nagy felhajtás miatt.
„Ezt el kell kerülnünk” – mondta a csapatfőnök.
„Még akkor sem használtunk nagy szavakat, amikor aláírtunk Fernandóval. Sosem mondtuk azt, hogy nyerni fogunk, sosem mondtuk, hogy világbajnokok leszünk. Próbálunk fejlődni, szeretnénk pár éven belül odaérni, de nem mondtuk azt, hogy nyerni fogunk Fernandónak köszönhetően.”
„Meg kell adnunk neki a győzelemhez szükséges eszközöket. Meglepődnék, ha az emberek olyan csapatként tekintenének ránk, amely folyton a győzelemről beszél, mert sosem tettük” – hangsúlyozta a tavaly télen munkába állt szakember.