Már a Ferrari emlékezetes motorbalhéja előtt sem volt felhőtlen Mattia Binotto és Toto Wolff kapcsolata. A svájci születésű mérnök 2019-es kinevezése amolyan fordulatot hozott a Ferrari és a Mercedes között, hiszen miközben Maurizio Arrivabenével jól kijött a csillagosok vezetője, Binottóval korán rájött, hogy nem egyformán gondolkodnak, ráadásul abban az évben a Mercedes nemigen tudott mit kezdeni a Ferrari elképesztő motorfölényével, melynek hátterében már akkor ügyeskedést sejtettek.
Miután kipattant, hogy az FIA elégedetlen volt az üzemanyagátfolyás-mérős trükkel, Wolff lett a hangadója a csapatok közötti (hamar elhaló) összefogásnak, mely ki akarta kényszeríteni az FIA-ból, hogy hozza nyilvánosságra a Ferrarival kötött titkos megállapodásának részleteit. Onnantól kezdve a két csapatfőnök nemigen beszélt egymással.
Binottónak 2022 végén mennie kellett, a helyét pedig egy olyan személy vette át Maranellóban, aki köztudottan Toto Wolff nagy cimborája. Frédéric Vasseurrel alighanem a két gárda viszonyában is változás áll be, ami politikai szempontból is érdekes lehet, főleg annak ismeretében, Wolff milyen befolyással rendelkezik e téren.
A francia szerint a jó kapcsolatuktól függetlenül a Ferrari és a Mercedes meg fogja vívni a maga harcait.
„Biztosra veszem, hogy megmarad a jó viszonyunk Totóval. De szerintem vagyunk elég okosak ahhoz, hogy megküzdjünk egymással a pályán, a versenybírók előtt, az FIA előtt, a Concorde-egyezmény kapcsán, és megmaradjon a jó viszonyunk. Ilyen az élet”
– mondta Vasseur.

Hozzátette, a sport egészének, de akár a csapataiknak sem fog ártani, hogy személyes szinten jól megérti egymást a két élcsapat vezetője. „Végső soron a teljes kép szempontjából előny, ha a csapatok együtt tudnak működni, amikor közösek az érdekeik, vagy az F1-ével közösek. Vitázunk és megállapodunk. Szerintem ebben hatalmas előny lesz a jó kapcsolatunk.”
„Mint tudható, van még pár csapatfőnök, akikkel jóban vagyok. De biztosak lehetnek benne, hogy a pályán és a pályán kívül is harcolni fogok Totóval, mint a veszedelem!”
– ígérte.
Binotto idején a Ferrari az FIA-val sem mindig találta a közös hangot. Kritizálták őket tavaly az autók pattogása kapcsán tett szabálymódosításaik, de a Red Bull költségvetési szabálysértése és büntetése kapcsán is. Emellett a 2026-os új motorformulára is vonakodtak beadni a nevezésüket, mert elégedetlenek voltak a Red Bullnak új motorgyártóként biztosított engedményekkel.
Vasseur személye ilyen szempontból is hozhat változást, hiszen más a kapcsolatrendszere és a szemléletmódja is. „Ez is része a szerepkörömnek, és fontos, hogy a lehető legjobb kapcsolataid legyenek a Forma–1-es rendszeren belül. Ez az FIA-ra is igaz. Ebben közvetlenül részt fogok venni” – bocsátotta előre.