Némi késéssel, de 2022 nyarán az FIA hivatalosan is közzétette a 2026-os motorszabályokat, melyekkel az egyik fő cél a gyártók figyelmének megragadása. Úgy tűnik, az F1 jó úton jár, röviddel a bejelentés után ugyanis hivatalossá vált, hogy Audi beszáll a királykategóriába, majd számos egyéb gyártót is szóba hoztak a debütálással/visszatéréssel.
Az egyik a Ford volt, ami a mai napon jelentette be, hogy 2026-ban újra motorszállító lesz a királykategóriában, majd gyorsan érkezett az újabb közlemény: az amerikaiak a Red Bull-lal közösen dolgoznak majd az új erőforráson.
Röviddel a Ford és a Red Bull bejelentése után az FIA is előállt egy rövid kommünikével: ebben arról tájékoztatták a nyilvánosságot, hogy hat gyártó már egészen biztosan elkötelezte magát a 2026-os motorszabályok mellett.
Hivatalosan, szerződéses formában kötelezte el magát az új motorszabályok mellett a Mercedes, a Ferrari és a Renault (ők Alpine néven), valamint az Audi, a Red Bull Ford (ők közösen jelentkeztek) valamint a bikások jelenlegi motorpartnere, a Honda. Ami a japánok terveit illeti, azokról egyelőre nem érkeztek hivatalos információk.

„A megerősítése annak, hogy 2026-tól hat motorgyártó versenyez az F1-ben, a bajnokság erejét és az FIA által, az F1-gyel és a beszállítókkal szoros együttműködésben készült műszaki szabályokat igazolja” – fogalmazott a szövetség elnöke, Mohammed bin Szulajm.
„Az új erőforrás a technológiai innováció élvonalába tartozik és fenntarthatóbbá teszi a Forma–1 jövőjét, miközben fenntartja a látványos versenyzést is. Hálás vagyok a világ vezető autógyártóinak a bizalmáért, amit a Forma–1 iránti elkötelezettségükkel bizonyítanak” – tette hozzá a szakember.
Érdekességként megjegyezhetjük, hogy az év elején az Andretti Global is jelezte, a Cadillac-kel közösen készül az F1-es szerepvállalásra, tegnap pedig hivatalossá vált, hogy az FIA megnyitja a nevezést az új csapatok előtt. Igaz, az amerikaiak még nem közölték terveiket a motorokat illetően, és felmerült az is, ők a Hondával működhetnek majd együtt, de amennyiben nevezésük sikeres lesz, a fenti lista akár tovább is bővülhet…
Sőt, egyes források szerint a Porsche visszatérésének elkaszálásáról sem született még végleges döntés, igaz, miután a németek nem jutottak egyezségre a Red Bull-lal, esélyeik csökkentek. Hivatalosan azonban még arról kommunikálnak, nem zárták be az ajtókat az F1 előtt.
