Talán egy hamis RB19-est mutattak be, a Forddal kötött megállapodásuk viszont nagyon is valós. Pénteken New Yorkban ez jelentette a Red Bull évnyitó eseményének lényegét. A csapat a 2026-os új motorszabályokra szerzett magának egy erős partnerét a bő két évtizedes kihagyás után visszatérő amerikai óriás képében, amely a csapat motorrészlegével együtt fogja megalkotni a Red Bull-Ford erőforrásokat.
Az autógyártó motorsportokért felelős globális igazgatója, Mark Rushbrook az esemény után elárulta, a Forddal több lehetőséget is tanulmányoztak az F1-es szerepvállalásra, és felmerült a külön csapat indítása is, ám ezt hamar elvetették. „Minden lehetőséget megvizsgáltunk. Most egy hosszú út áll előttünk” – jelentette ki.
„Adtunk időt magunknak, meghallgattunk embereket. És amint tudták, hogy a Ford érdeklődik vagy legalábbis fontolgatja a lehetőséget, sokan kerestek meg minket, és arról érdeklődtek, hogy egy létező csapattal vagy pályázó csapattal terveznénk-e. Csak hogy lássák, lenne-e lehetőség partnerségre lépnünk. Megkerestünk pár csapatot, de végül is egyikük sem tűnt helyes választásnak” – mesélte Rushbrook.
A Ford legutóbb 2004-ben volt tagja az F1-es mezőnynek, akkor a Jaguaron keresztül gyári csapatuk volt, ám a projekt kudarcba fulladt. A szakember elismerte, nem vonzotta őket túlzottan a gyári visszatérés.
„Teljes gyári csapatként visszajönni, egy csapat működtetésével, ahogyan azt a múltban csináltuk, szintén nem tűnt helyesnek. Mi taktikusak akartunk lenni, hozzá akartunk tenni valamit, olyasmit akartunk, aminek van értelme, és amiből közben mi is tanulhatunk.”

A Red Bulltól megkapják mindezt, hiszen mint azt a Ford ügyvezetője a bemutatón elmondta, az elektromotorok a figyelmük középpontjában állnak, de közben aerodinamikai fronton is kamatoztathatják a Red Bull-lal szerzett tapasztalatokat.
Habár a stratégiájuk hasonlónak tűnik, mint régebben a Cosworth-szel, és látszólag csak a nevüket fogják adni a Red Bull Powertrains erőforrásaihoz, Christian Horner csapatfőnök egyértelművé tette, hogy ennél többről van szó. A Red Bull azon a területen, a hibrid oldalon kap majd segítséget a gyártótól, amelyen a Porsche is besegített volna nekik.
„Lesz tudáscsere. A Ford dollármilliárdokat költött el az elektronizálásra” – hangsúlyozta a brit. „Hogy meg tudtuk volna-e csinálni a Ford nélkül is? Igen. De jobbak leszünk a Forddal? Teljes mértékben”
– tette hozzá.
Horner úgy fogalmazott, gyorsan megegyeztek, mert mindkét fél akarta ezt a partnerséget, és az amerikaiak nem szabtak olyan feltételeket, mint a résztulajdont és befolyást akaró Porsche. Rushbrook is arról beszélt, hogy hamar világossá vált számukra, a Red Bull a tökéletes társ. „A Red Bull-lal nagyon hamar világossá vált, hogy mit keresnek a partnerükben, és hogy ezt mi meg tudjuk adni, valamint az is, hogy mit keresünk mi a partnerünkben, és azt ők tudják biztosítani. Szóval miközben 2022 utolsó felében indult a folyamat, nagyon gyorsan ment, mert már a legelejétől tudtuk, hogy ez a megfelelő partnerség.”
„Voltak további egyeztetéseink, amiken a részletekbe is belementünk, és ma itt vagyunk, bejelentettük. Számunkra nagyon fontos a megfelelő időpontban beszállni a sorozatba, a megfelelő módon, a megfelel partnerrel. És hisszük, hogy mindkét részről így lesz.”

A Ford-főnök hozzátette, azért is tökéletes az együttállás a Red Bull-lal, mert ők nem riválisaik, mint más gyártók lennének. „Nem lett volna helyes vagy elfogadható együttműködni egy másik autógyártóval az erőforrás terén. Ez is egy lehetőség volt, de nem éreztük helyesnek” – mondta.
Ez utóbbi megjegyzés a rivális Cadillac szempontjából lehet érdekes. A General Motors almárkája az Andretti-csapattal, újoncként indulna az F1-es bajnokságban, és már jelezték, ha felvételt nyernek, egy jelenlegi beszállító motorjával (a hírek szerint a Renault-éval) kezdenének, mert saját motorjuk egyelőre nem lesz.