A 2021-es szezont kihagyó Albon tavaly csatlakozott a Williamshez, ahol Francois-Xavier Demaison érkezésekor még technikai igazgatóként dolgozott (a szakembert 2022 végén menesztették, ugyanakkor, amikor az akkori csapatvezetőt, Jost Capitót), és bár a thai több kiugró eredményt is szállított az istállónak, a mérnök az év végén némi kritikát is megfogalmazott vele kapcsolatban.
Demaison arról beszélt, Albon nem elég kemény a mérnökeivel, pedig a Forma–1-ben minden olyan versenyzőnek a sarkára kell állnia és határozottnak kell lennie, aki hosszabb távon sikereket akar elérni. A „kedves srácok” ugyanis könnyen elveszhetnek.
„Amikor rajta van a sisak, akkor tud határozott lenni, de a megbeszéléseken egy kicsivel keményebbnek kéne lennie” – fogalmazott a korábbi technikai vezető. „Minden nap elmagyaráztam neki, hogy ha világbajnokká akar válni, akkor ilyennek (keményebbnek, határozottabbnak) kell lennie” – tette hozzá.
A Williams hétfői bemutatóját követően Demaison megjegyezése is szóba került: Albontól megkérdezték, idén keményebb lesz-e a mérnökeivel. „Ez egy trükkös kérdés” – felelte a thai, majd kifejtette, igyekszik saját módszereivel sikeressé válni.

„Azt mondanám, hogy próbálom úgy végezni a munkám, hogy a lehető legjobbat hozzam ki az emberekből, akikkel együtt dolgozom. Nem hiszem, hogy ennek mindig azt kell jelentenie, hogy keményen bánsz az emberekkel. Mindenki másképp dolgozik és a teljesítményt is különböző módokon kell kihozni” – emelte ki.
„Mindenkinek más a személyisége, ezért határozottan arra összpontosítok, hogy inkább a csapat vezére legyek, és keresem a módját annak, hogyan tehetem meg ezt. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy laptopot dobálok egy szobában” – tette hozzá.
Ami a vezérpilótává válást illeti, az újonc csapattárs mellett sokak szerint Albonnak kötelessége is lesz felvenni ezt a szerepet. „Nem hiszem, hogy nekem kellene felelősséget vállalni különböző dolgokért, de természetesen magabiztos vagyok a követendő iránnyal kapcsolatban. Ez már tavaly is így volt az első futam alatt” – jegyezte meg ezzel kapcsolatban. „A más csapatoknál szerzett tapasztalataim alapján úgy érzem, sokat hozhatok a konyhára.”
„Most ott van a hátam mögött még egy évnyi plusz rutin, szóval tapasztaltabb vagyok. Sok figyelmet fordítok azokra a területekre, melyekről tavaly sok szó esett, például az autó egyensúlyára. A fő különbség tavalyhoz képest az idő, az, hogy a csapat megtanulta, milyen a vezetési stílusom én pedig megismertem az ő kultúrájukat, tudom, hogyan intézik a dolgaikat. Ez már mögöttünk van, szóval a teszteken keresztül felgyorsíthatjuk a fejlődést, és idén jobb helyzetben lehetünk” – zárta gondolatát.
