Lássuk be, a riválisok eleve nem tették valami magasra a lécet az idei bemutatójukkal (sem), ám a Ferrari így is toronymagasan nyerte a prezentációk nem létező versenyét. És ezt úgy is kijelenthetjük, hogy a Mercedes és az Alpine eseménye még hátravan.
A Scuderia szakított minden szokással, és a létező (pontosabban eddig nem is létező) legjobb módját választotta az SF-23-as bemutatásának: meghívta a szurkolókat, felültette őket a fioranói tesztpálya lelátójára, és a világ szeme előtt indította első útjára új gépét. A Red Bull-féle görcsös titkolózás és ámítás, vagy a Mercedes-féle megjátszott és figyelmet hajhászó „szivárogtatások” nélkül, egyből a lényegre térve.
Az autót csak Charles Leclerc után pályára vivő Carlos Sainz szerint jár az elismerés a csapatának. „Ez egészen elképesztő volt. Megdicsérem a csapatot, hogy ilyesmit szervezett. Az F1-nek szüksége van az efféle eseményekre manapság, az ilyen bemutatókra, ahová az egész médiát, a szurkolókat és a partnereinket is beengedjük, valamint a mérnököket és szerelőket is bevonjuk, akik az autót építették az elmúlt hónapokban. Ők most mind összegyűltek a bemutatón, és az autó mindenféle titkolózás nélkül futott ki.”
„A Forma–1 természetét ismerve szerintem igazán bátrak voltunk, mert ez a legelső installációs kör volt ezzel az autóval, és rosszul sülhetett volna el. Vállaltuk a kockázatot, hogy valami mást csinálunk, és remélem, hogy mindenki élvezte. Én határozottan, és a Ferrari, de a Forma–1 számára is nagy nap volt ez”
– állapította meg Sainz, aki három kört tett meg Fioranóban az SF-23-mal, már adáson kívül, de még a sajtó jelenlétében.

Tekintve, hogy az új Ferrari akár élő adásban is lerobbanhatott volna a garázs kijáratában, a csapat bemutatója valóban nem volt kockázatmentes. El lehet képzelni a szalagcímeket vagy a közösségi oldalakon megjelenő mémeket egy ilyen helyzetben, főleg a tavalyi történések után… A Scuderia azonban volt elég magabiztos ahhoz, hogy meglépje ezt a bemutatót, melyen végül minden zökkenőmentesen alakult.
„Annak örülök a legjobban, hogy minden, amit ma csináltunk, jól alakult, semmi sem romlott el, minden tökéletes volt. Eléggé nagy rizikót jelent ennyi ember előtt pályára küldeni egy teljesen új autót és élvezni ezt úgy, hogy közben semmilyen problémád sincs. Általában az installációs körökön fel szoktak lépni kisebb gondok itt-ott, de ma minden simán ment.”
„Valójában még egy kicsit oda is taposhattam az autónak a kanyarokban, hogy ráérezzek pár dologra. Már pár visszajelzést is adtam a mérnököknek holnapra. És holnap jön az első száz kilométer, amelyen folytatjuk a felkészülést Bahreinre. Bahreinig nem tudhatjuk, milyen az autó vezethetősége, hogyan teljesít, de legalább megtettünk pár lépést a helyes irányba.”

Sainznak a tavalyi Ferrarival meggyűlt a baja év elején, így fontos lenne számára, hogy már kezdettől jobb barátságban legyen az SF-23-mal. Bevallása szerint kereste is az első jeleket ennek kapcsán. „Nem tudom, pontosan hány kör kell hozzá, de ma például nyomtam. Megkérdeztem Charles-t, hogy minden rendben van-e, mindent jónak érez-e, normálisnak érzi-e a fékezést. Azt mondta, minden normális volt, majd kimentem, és megnyomtam, próbáltam ráérezni dolgokra. Máris kaptam némi visszajelzést.”
„A mai napon nem volt cél mindent kihozni az autóból, még sok kör vár ránk. Holnap kicsit közelebb kerülünk majd a határhoz, de Bahreinig – ahol feltesszük a valódi versenygumikat, és nem csak a bemutatóabroncsokat használjuk, mint itt – nem igazán fogjuk érezni a hiányosságokat vagy hogy min kéne javítani” – mondta Sainz.
A Ferrari szerdán Fioranóban marad, ott teljesít egy filmes napot, melyen összesen 100 kilométert tehet meg.