Valahol ott folytatja a Red Bull, ahol tavaly abbahagyta. Hiába az ellenfelek fogadkozása, a 2022-es hibákból levont tanulságok vagy a bikás csapat fejlesztési korlátozást jelentő büntetése, a bahreini tesztek alapján egyértelműen Max Verstappenék várják favoritként a 2023-as idényt.
Az új RB19-es modell már az első körtől magabiztossá tette Verstappent, aki Sergio Pérezzel együtt látszólag erőlködés nélkül érte el a jobbnál jobb időket vele, mind egy körön, mind hosszabb távon. Árulkodó volt a csapat tagjainak magabiztossága és jó hangulata is. Helmut Marko tanácsadó a teszt elején meg is jegyezte: „Szinte már rendkívüli, mennyire jól alakul a kezdés.”
Bahrein persze csak egy pálya, és mivel a hátsó tengelyt terheli, talán nem is a legszokványosabb. Vannak azonban bizonyos jelek, amik ettől függetlenül nyugtalaníthatják a Red Bull ellenfeleit.

Verstappen és Pérez autójának egyik nagy erényét Bahreinben a kigyorsítások jelentették, valamint az, hogy igen alacsonyra tudják engedni az autójuk hátulját. Az Auto Motor und Sportnak a Mercedes mérnökei a speciális mérésekkel számszerűsítették is a különbséget: 10 milliméterrel vannak mindenkinél mélyebben.
„A Red Bull az egyik szélsőségből a másikba ment át. Tavaly az ő autójuk emelkedett a legmagasabbra hátul, most az övék van a legmélyebben”
– mondta Mike Elliott technikai igazgató.
Habár tíz milliméter nem tűnhet soknak, a szívóhatású autók esetében minden milliméter mínusz extra leszorítóerőt és ezáltal extra teljesítményt jelent. „Ha mi ilyen mélyre engednénk, eltörne a padlólemezünk” – jelentette ki Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
A Red Bull már tavaly is játszott az autó hátuljának menet közbeni lejjebb engedésével. Hogy a mostani trükkjük mögött mi állhat, arról egyelőre csak találgatnak a többiek. A Mercedes számára szembetűnő volt, hogy a Red Bull autója szinte egyáltalán nem érzékeny a pálya egyenetlenségeire, ami miatt több autó is pattogott az egyenesekben. „A kigyorsításaik lélegzetelállítóak” – mondta Wolff

Ez a Red Bull futóművére irányítaná a figyelmet, csakhogy a Mercedesnek szemet szúrt, hogy az Aston Martin új autója is hasonló erényekkel bír, mint a Red Bull. Márpedig a zöldek hátul a Mercedes által gyártott felfüggesztést használják, amit a csillagosok tökéletesen ismernek.
A Red Bull és az Aston Martin közötti kapcsolatot az előbbi csapattól az utóbbihoz érkezett technikai igazgató, Dan Fallows jelenti, aki 2021-ben a távozása előtt sokáig aktívan dolgozott még a 2022-es Red Bull RB18-ason, így bizonyára ismeri a bajnokcsapat bizonyos trükkjeit.
A Mercedes szerint ezek alapján a két rivális titkát inkább az aerodinamikai koncepció, valamint az első tengely rejtheti.