Házon belüli vereséggel indult Lewis Hamilton 2023-as szezonja. George Russell a rajtszámához illő 44 ezreddel autózott jobb időt nála a Q3-ban, és ezzel csak a 7. rajtkocka jutott neki a vasárnapi Bahreini Nagydíjra. A pole-okhoz szokott brit számára nem túl ragyogó eredmény, de még így is jobb, mint amiben szombat reggel bízott…
„Nem igazán vagyok csalódott, mert nem igazán voltak elvárásaim. Reggel úgy keltem, hogy azt gondoltam, ennél sokkal hátrébb leszünk. Úgy voltam vele, már az nagyszerű lenne, ha a Q3-ba jutnánk.”
„Nagyon sokat dolgoztunk este, minden mérnök nagyszerű munkát végzett, és előreléptünk. Az autó ma délelőtt sokkal elevenebb volt, és hirtelen teljesen más helyzetben találtuk magunkat, mint pénteken. De az időmérőn nem éreztem annyira elevennek az autót, inkább csak átlagosnak” – fejtegette Hamilton a Sky Sportsnak.
Utalt rá, az autójával más irányt vett, és némi kompromisszumot vállalt a vasárnapért. „A választott beállításommal remélhetőleg holnap sokkal jobb leszek, mert próbáltam holnapra beállítani, noha ez egy kicsit megnehezítette az időmérőmet.”

Hamilton a szabadedzésen a kisebb légellenállású hátsó szárnyat használta, Russell viszont a nagyobb leszorítóerőst. Az időmérőre csapattársa tért vissza a pályához jobban illő verzióhoz, és Hamilton reméli, hogy ez a jobb választás.
Miközben pénteken még azt mondta, érzése szerint rossz úton járnak a Mercedesszel és a jelenlegi koncepciójukkal, és nehéz lesz felzárkózniuk a Red Bullra, mert nagyobb a lemaradásuk, mint tavaly volt, az időmérő után már kicsit másképp értékelte a helyzetüket.
„Hat tized a hátrányunk egy körön. Tavaly ilyenkor is ennyi volt. Akkor ott volt a pattogás és minden egyéb. Szóval nem lehetetlenség megmászni ezt a hegyet, és tudom, hogy otthon a gyárban mindenki keményen fog dolgozni, és így le tudjuk dolgozni ezt a hátrányt. Csak nagyon fókuszálnunk kell és nyomni, ahogy még soha.”
A Mercedes konkrét problémáját az autó hátsó tengelyének stabilitásában látja, ám szerinte ebben javultak a hétvégén. „Hiányzik a leszorítóerő. Főleg hátul. Ezért nem tudunk olyan korán gyorsítani, mint a Red Bull és a Ferrari egy körön. Ezért szenvedünk a gumikopással. Az előző években is így volt. A tavalyi év előtt jobb volt a hátulja. Dolgozunk rajta.”

Míg Russell úgy érzi, a dobogóért küzdhetnek vasárnap, mert a versenytempójuk erősebb lesz, Hamilton nem biztos ebben. „Nem tudjuk, hogy megvan-e a hosszú etapos tempónk, ami tavaly. A múlt évben jó volt a hosszú etapos teljesítményünk, de nem tudom, hogy ennél az autónál is megvan-e ez. Holnap kiderül. Remélem, hogy harcolhatunk azzal a csoporttal, amiben vagyunk, és akkor csak azon fog múlni, milyenek a hosszú etapjaink.”
Ellenfelüknek ezúttal nemcsak a Ferrari tűnik, hanem az Aston Martin is. Ugyanolyan motorral, azonos hátsó tengellyel Fernando Alonso legyőzte a két fekete autót az időmérőn. „Lényegében az autójuk teljes hátulja olyan, mint a miénk. A fél autójuk! Szóval ez határozottan nem jó ránk nézve. De igazán örülök az Aston miatt. Elképesztő a fejlődésük. És örülök Fernandónak is, mert sokkal régebb óta van itt, mint én, és jó látni, hogy visszatért a csatába. Remélhetőleg jókat fogunk versenyezni.”