A jelenlegi előírások értelmében automatikus eltiltás akkor jár egy versenyzőnek, ha eléri a tizenkét büntetőpontos határt – ez a rendszer bevezetése óta egyszer sem történt még meg a királykategóriában (a Forma–2-ben volt már példa eltiltásra). Ennek ellenére a rendszer felülvizsgálása többször szóba került 2022 végén és 2023 elején.
Elsősorban azért, mert Pierre Gasly az eltiltás kapujába került tíz büntetőpontjával, melyek nagyját „apróbb vétségekért” kapta. A francia ezzel kapcsolatban többször kijelentette, nem tartja magát agresszívnek vagy szabálytalannak, ezért szeretne „beszélgetni” a rendszerről az FIA-val.
Gasly-t több rivális is védelmébe vette: például a versenyzők érdekvédelmi szervezetét vezető George Russell, aki szintén rámutatott arra, hogy a francia nem tartozik a szabálytalanabb pilóták közé, ezért furcsán veszi ki magát, hogy ő került a büntetés kapujába. Úgy tűnik, a megjegyzések és az esetleges megbeszélések eredményre vezettek.
Bahreinben ugyanis a Haas német pilótája, Nico Hülkenberg már „megmenekült” a büntetőpontoktól, noha akár bajba is kerülhetett volna a pályaszélesítés miatt – Gasly a tavalyi szezonban ezért is kapott néhányat.
Ami Gasly pontjait illeti, azok közül kettő az imolai hétvége után törlődik majd (egy-egy pont 12 hónapig érvényes), vagyis a franciának öt versenyhétvégét kell még „kihúznia”, ami így, hogy az FIA változtatott a hozzáállásán talán könnyebb lesz, mint amilyennek a 2022-es szezon végén tűnt, amikor még az is felmerült, a tavalyi szezonzárón „taktikai hibát vét”, hogy azt kelljen kihagynia.