Musorujsag
Élő Eredmények

Júniusban üzembe helyezik a McLaren új szélcsatornáját

Júniusban üzembe helyezik a McLaren új szélcsatornáját

Autosport
A McLaren csapatvezetője, Andrea Stella örömmel közölte, befejeződött az istálló várva-várt új szélcsatornájának építése, az alakulat célja pedig az, hogy még idén júniusban üzembe helyezze azt.

Az új szélcsatorna és az új szimulátor létrehozásának ötletét Andrea Stella elődje, Andreas Seidl vetette fel, majd tette prioritássá a McLarennél, az istálló infrastruktúráját ugyanis a riválisokéhoz viszonyítva elmaradottnak tartotta. A koronavírus-világjárvány végül mindkét projekt kivitelezésében jelentős csúszást okozott.

Legutóbb 2023 nyarát jelölték meg határidőként, Stella pedig örömmel közölte, hogy ezt már tartani tudják, a szélcsatorna hardveres rendszere ugyanis már elkészült, júniusban pedig a tényleges fejlesztési munkálatok is kezdetüket vehetik.

„Reményeink szerint júniusban már a szélcsatornában lesz az autó, abban a szakaszban pedig az autónak, ami bekerül, már az új versenygépnek kell lennie” – kezdte a szakember. „A szélcsatornát már üzembe helyzetük, de a kalibrálási folyamat még előttünk áll. Ez a procedúra igénybe fog venni néhány hetet” – jelezte.

„Ha a hardvert nézzük, az már létezik és a ventilátor is megy. Ezt az irodámból is hallom, ami megnyugtató, mert bizonyítja, hogy haladunk, de az autómodellt még nem tudjuk bele helyezni a különböző tesztekhez” – emelte ki.

Andrea Stella (Fotó: XPB)

„Egy új szélcsatorna esetében egy referenciamodellt kell használnunk a régi és az új szélcsatornában is, hogy lássuk, rendben van-e a korreláció. Ezt nem az új modellel, hanem egy régebbivel tervezzük elvégezni, hogy több mindent is megértsünk az új szélcsatornával kapcsolatban. Ezt követően bevethetjük a 2024-es autót is” – tette hozzá.

Az új szélcsatorna nemcsak a fejlesztési munka minőségét javítja majd, hanem várhatóan fel is gyorsítja majd azt, hiszen a McLaren jelenleg a Toyota eszközét bérli, aminek használatához Németországba kell szállítania a tesztelni kívánt elemeket. „A legyártott alkatrészeket egy furgon elviszi Kölnbe, ezzel pedig veszítünk pár napot. A Forma–1 pedig roppant gyors műfaj, szóval nem működhetünk ennyire lassan” – mutatott rá a csapatvezető.

Nem akarok a szélcsatornával magyarázkodni, mert az kifogásnak hangzana, de a jelenlegi helyzet mindenképpen hátrányt jelent a minőség és a fejlesztési sebesség tekintetében, mert elég sok lassú műveletet kell végezni, csak azért, hogy az elemeket letesztelhessük egy szélcsatornában” – folytatta.

Végül megjegyezte, a McLarentől annak ellenére is fejlődést vár a Bakuban érkező csomagnak köszönhetően, hogy az még a régi eszközökkel a régi rendszerben készül. „A szélcsatorna önmagában nem elég ahhoz, hogy igazolja, az autó ott tart, ahol. Ettől függetlenül is végezhettünk volna jobb munkát. Most mindent felülvizsgálunk. Őszintén azt gondolom, hogy mindezt tudomásul vettük, és fontos tapasztalatot szereztünk a jövőbeli fejlesztéshez” – zárta gondolatát.

Oscar Piastri (Fotó: XPB)
Borítókép: Foto: XPB

További tartalmak