Musorujsag
Élő Eredmények

„Miért céltábla a Ferrari egyetlen futam után?!” – Vasseur reagált a pletykákra

„Miért céltábla a Ferrari egyetlen futam után?!” – Vasseur reagált a pletykákra

Auto Hebdo, F1i
Távozó emberek, állítólagos feszültség és bizonytalanság – a Ferrari csapatfőnöke reagált a Maranellót övező pletykákra, és jelezte, indokolatlannak érzi a pánikkeltést.

A szezonnyitó előtt valahányszor szóba került a Ferrarira nehezedő nyomás kérdése, újdonsült csapatfőnökük, Frédéric Vasseur a Maranellót övező szenvedélyt és annak pozitív oldalát, a motivációra gyakorolt hatását emlegette, miközben ő maga jelezte, hogy szeret nyomás alatt dolgozni. A Scuderia nehéz évkezdése és a csapaton belül történő átalakulások miatt most azonban a nyomás negatív oldalát is megtapasztalhatja. Elsősorban a nem éppen kíméletességéről híres olasz sajtó részéről.

A napokban több olasz lap is arról cikkezett, hogy nagy a feszültség és a bizonytalanság a Ferrari csapatánál. A sok pletykát megelégelte Vasseur, aki a francia Auto Hebdón keresztül a Ferrari körül a kelleténél nagyobb felhajtást csapó médiát kezdte bírálni.

„Nehezen tudom megérteni, miért vált a csapat céltáblává egyetlen futam után”

– mondta a januárban munkába állt csapatvezető.

A múlt héten kiderült, hogy távozott tőlük a fejlesztő-tervező részleg egyik meghatározó embere, David Sanchez. Azóta más, nem technikai oldalon dolgozó hűséges alkalmazottak búcsújáról is napvilágot láttak beszámolók, így a logisztikával, politikai kérdésekkel és szponzorációval foglalkozó Gino Rosato és Jonathan Giacobazzi elköszönéséről. Ezt többen a nyugtalanság biztos jelének tekintik.

Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari)

Emellett arról szóltak a hírek, hogy több további szakember is bizonytalannak érzi a helyét, illetve a távozását fontolgatja. Köztük van a stratégiai csapaton belül kvázi lefokozott Inaki Rueda, Laurent Mekies sportigazgató, de említették a technikai igazgató Enrico Cardile nevét is, akinek szerződése az év végén jár le, és még nem világos, hogy hosszabbítanak-e vele.

Vasseur természetesnek tartja, hogy egyes személyek a búcsú mellett döntöttek Mattia Binotto előző csapatfőnök lemondása után.

„Ez elkerülhetetlen. Vannak emberek, akik nagyon közel álltak Mattiához, és akik jobbnak látták távozni. Ez engem nem zavar. És talán vannak mások, akik egy pillanatig aggódtak a jövőjük miatt.”

A La Gazzetta dello Sport eközben arról számolt be, hogy a bahreini kiesése miatt csalódott Charles Leclerc olyannyira aggódni kezdett, hogy személyes találkozót kért a Ferrari elnökétől, John Elkanntól, hogy adjanak neki valamiféle biztosítékot, ami meggyőzi őt arról, hogy érdemes hosszú távon kitartania a vörösök mellett.

„A téli tesztek után a versenyzőkkel, Elkann-nal és (Benedetto) Vignával is beszéltünk, és Imola után újra össze fogunk ülni együtt. Ezeket a találkozókat már rég beterveztük” – mondta Vasseur az efféle egyeztetésekről.

Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari)

Az olasz lapok a tavalyi és az idei autó koncepcióját alakító Sanchez távozása kapcsán említést tettek arról is, hogy Leclerc már a bahreini teszten sem tűnt nyugodtnak, amikor a boxfalon a spanyol származású francia tervezővel beszélgetett. Azt írták, hogy mind Leclerc, mind Carlos Sainz jelezte a csapat felé, hogy az SF-23-as nem egészen úgy működik a pályán, mint a télen a szimulátorban, vagyis gondok lehetnek a korrelációval.

A Bahreini Nagydíj utáni héten a maranellói gyárban az egész Ferrari-csapatot összehívó Vasseur cáfolta a problémákat, és azt is hangsúlyozta, hogy dolgozóiknak most higgadtnak kell maradniuk. „Ami a pálya és a szimulációk közötti korrelációt illeti, minden úgy alakult, ahogyan vártuk. Mindenkit arra kértem, hogy csak a saját teljesítményére összpontosítson, hogy megoldást találjunk a megbízhatósági gondokra, mivel a bajnokság hosszú.”

„Csak mert nem nyered meg az első versenyt, az még nem jelenti azt, hogy lesen vagy. Bahrein bizonyos szempontból rossz volt, más tekintetben jó.”

Vasseur a személyét illető pletykákra is reagált. A Corriere della Sera szerint Benedetto Vigna ügyvezető igazgató nemrég megvétózott egy szponzori megállapodást, amit a francia próbált nyélbe ütni, és ennek kapcsán a csapatfőnök jelezte, hogy nagyobb befolyást szeretne. Vasseur egyértelművé tette: „Ami az eszközeimet és a döntéshozási jogaimat illeti, korábban még sosem álltam ennyire jól. Ez a valóság.”

Laurent Mekies és Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari)

A hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíj egy, a szahíritól teljesen eltérő vonalvezetésű és karakterű pályán esélyt kínál a Ferrarinak annak bizonyítására, hogy a csomagjuk ütőképesebb, mint amilyennek az első hétvége mutatta. Bahrein a durva aszfaltjával, a nagy féktávjaival és az agresszív kigyorsításaival, valamint az autó hátsó tengelyének terhelésével kihangsúlyozta a vörös autó gumikezelési hiányosságait, ám egy körön a Ferrari nem volt messze a Red Bulltól, az egyenesekben pedig igen erősnek mutatkozott, ami Dzsiddában még hasznára válhat.

Ha így lesz, a Ferrari körüli zajok talán lehalkulnak. Vasseur mostani reakciója mindenesetre máris képet fest arról, szakmai berkekben miért tartják előnyösnek, hogy Binotto után most egy külföldi „kívülálló” irányít a Scuderiánál. Vasseur saját hazájának egyik elismert lapján keresztül szállt szembe az olasz lapok híreszteléseivel, és ez a kerülőút út még a jövőben is hasznos lehet számára a most kritizált pánikteremtés és nyomásgyakorlás fékezésében.

A leghatékonyabb fegyvert persze a pályán elért jó eredmények, a győzelmek jelentenék.

Borítókép: Laurent Mekies és Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari)

További tartalmak