„Három Red Bull a dobogón” – mondta Sergio Pérez a Bahreini Nagydíjat követő sajtótájékoztatón mosolyogva. Főnökei közül Christian Horner csapatfőnök eközben annak örült, hogy Fernando Alonsóék alatt az ő „régi autójuk” is jól muzsikált, míg Helmut Marko tanácsadó Dan Fallowst és a tőlük az Aston Martinhoz szerződött többi „jó memóriájú” szakembert sejtette a zöld csoda hátterében.
Tény, az Aston Martin AMR23-asa mutat rokoni vonásokat a Red Bull tavalyi és idei autójával, ám az erre vonatkozó megjegyzések Alonsót nemigen mozgatják meg. „Egyáltalán nem érdekelnek ezek a megjegyzések. Nem foglalkoztat más, csak a saját csapatom, és hogy fejlődjünk. de világosan látszanak a különbségek a két autó között, egyetlen pillantással is” – mondta a kétszeres világbajnok.
Rámutatott, eleve korlátozottak a lehetőségeik, mivel a Mercedes motorját, váltóját és hátsó felfüggesztését használják.
„Szemre eltérőek. A Mercedes is azt mondja, hogy az autónk ötven százaléka az övék. a Red Bull is azt mondja, hogy az ötven százaléka az övék, miközben nem létezik eltérőbb koncepció ennél a kettőnél. Ez azt bizonyítja, hogy egyikük elmélete sem igaz.”
„Eltér az autó koncepciója e két autóétól, noha az igaz, hogy valamennyi autó hasonlít a másikra. Ha megnézzük, a Ferrari, a Haas és az Alfa Romeo szintén nagyon hasonlítanak egymásra” – hívta fel a figyelmet.

Hozzátette: „Az igazat megvallva a miénkére legjobban az Alpine autója hasonlít, ha az oldaldobozokat nézzük, valamint a benne lévő csatornákat.”
Ez utóbbi teknős megoldást egyébként mindkét gárda esetében a Red Bull és a Ferrari koncepciójának ötvözéséből ered.
Alonso szerint az, hogy nekik külön felemlegetik a hasonlóságokat, csak annak köszönhető, hogy az Aston Martin nagyot javult és versenyképes. „Minden csapat küzd a költségvetési plafonnal, és próbálnak fejleszteni itt-ott. Amikor látják, hogy valaki két másodpercet vagy egy másodpercet javult, elgondolkodnak, honnan jöhetett ez a javulás. De ez bizonyos szempontból jó, hiszen dicsérik a munkánkat.”
„Mindenesetre higgadtnak kell maradnunk. Meglátjuk, hogy itt megtörténik-e ugyanaz, mint Bahreinben. Talán negatív meglepetés is érhet bennünket. Szóval várnunk kell ezzel, valamint javítanunk kell az autónk gyenge pontjain, amiket az első versenyeken beazonosítunk” – fogalmazott a spanyol veterán.