Musorujsag
Élő Eredmények

Wolff: Öt verseny, és elmegy a bajnoki vonat…

Wolff: Öt verseny, és elmegy a bajnoki vonat…

Sky Sport
Öt versenyt adott Toto Wolff a Mercedesnek arra, hogy jelentős javulást érjen el az idei autójával. Ha ez nem történik meg, szerinte lőttek a bajnokságuknak.

Bahrein után Szaúd-Arábiában sem tűnik jobbnak a Mercedes helyzete az élmezőnyhöz viszonyítva. Toto Wolff csapatfőnököt ez nemigen lepi meg, hiszen hiába az évnyitó versenyt követő válságértekezleteik, azok még csak a problémák megértéséhez vitték őket közelebb, a megoldás folyamata ennél hosszabb lesz.

„Tíz nap alatt természetesen nem sok minden változik, de változott a beismerésünk. Az adataink és szimulációink olyan irányba vittek minket, amit nem lehet gyors köridőkbe átültetni” – magyarázta Wolff a német Sky csatornának pénteken Dzsiddában.

A sajtótájékoztatón azt is megerősítette, hogy már „kristálytisztán látják”, hol követték el a hibákat W14-es autóval, így „csak” a megoldás megvalósítása van hátra. Ez viszont nem lesz egyszerű feladat, hiszen koncepciót kell váltaniuk az autójukkal.

Toto Wolff (Fotó: XPB)

Míg Hamilton csütörtökön lényegében már leírta az idei bajnoki esélyeiket, Wolff ugyanezt a német csatorna kérdésére nem tette meg. Szabott viszont egyfajta határidőt, aminek lejárta után szerinte már felesleges is álmodozniuk. „Még csak a második versenynél járunk, és óvatosnak kell lennünk a kijelentéseinkkel. Az autóversenyzésben bármi lehetséges.”

„Ennyire korán leírni egy szezont, mindenképpen helytelen. Viszont jelenleg óriási a hátrány. És ha a következő négy-öt versenyen nem sikerül lecsökkentenünk, akkor a bajnoki vonat elment. Most viszont még azt mondom, várjuk meg, mi sikerülhet.”

Wolffot megkérdezték, miért csak most jöttek rá arra, hogy tévúton járnak az autójukkal, miért nem ismerték fel ezt már hónapokkal korábban, amikor még reagálhattak volna. „Mert a fejlesztési irány azt mutatta, hogy jobb autónk van, jobban fogunk vele teljesíteni. A pályán éppen ennek az ellenkezője történt, és senki sem bújhat el azt mondva, hogy egyszerűen csak folytatjuk tovább így.”

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/LAT)

A tévútra tévedés kapcsán felmerül a csapat jelenlegi technikai vezetőinek felelőssége. Lewis Hamilton is pedzegette, hogy a csapat nem hallgatott rá, amikor a problémákra figyelmeztette őket. Wolff nem neheztel a versenyzőjére a nyílt kritika kapcsán. „Teljesen rendben van, mert mind egy célért dolgozunk, gyors autót akarunk. Mind egyetértettünk abban, hogy nem volt biztos, hogy ez a helyes irány.”

„Nyolc év sikeresség után nehéz azt mondani, hogy minden, amit az adatokból látunk, a kukába való. Helyette a csapatnak adnia kellett magának egy második esélyt. Megadtuk, hogy a csomagunk teljesíthessen, de nem sikerült. Most erősen be kell húzni a kéziféket, és egy másik irányba kell tovább mennünk.”

Hamilton a felelősség kérdését is emlegette. Máris beszédtéma, túléli-e technikai igazgatóként a mostani újabb fiaskót Mike Elliott technikai igazgató. Egyesek arról pletykálnak, hogy veszélybe kerülhet a pozíciója, elődje, James Allison újbóli szerepvállalásáról és belső átszervezésekről is találgatnak.

Wolff tisztázta, miközben hatékonyabbá válhatnak, nem tartják jó megoldásnak a fejek hullását. „Egy szervezet folyamatosan változik, és nem lehet csak úgy befagyasztani, csak mert úgy, ahogy volt, nagyon jó volt. Most az a kérdés, hogyan fejlesztünk tovább, és beszélünk arról, hogyan álljon fel a szervezet a jövőben. De nem fogjuk leborotválni valaki fejét. Azt nézzük, hogyan működhetünk a lehető legjobban a jövőben.”

A jelenlegi struktúra feladása sem jött szóba. „Nem, jelenleg a szerepek elosztása a téma, a sarkalatos pontok és az egyes szerepeknél kitűzött célok meghatározása” – erősítette meg Wolff.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Jiri Krenek)

További tartalmak