Könnyedén a Q2-be juthatott volna a Williams újonca a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésén a Q1-es legelső köridejével, ami egy ideig az edzésrész legjobb eredményének számított. Az 1:29,721 másodperces ideje a 13. helyre lett volna elég. Csakhogy törölték. Mégpedig rendhagyó okból.
„Ott nem is lehet levágni a kanyart” – mondta csodálkozva Sargeant a rádión, amikor mérnöke közölte, a 27-es kanyarban történt pályaelhagyás miatt vették el tőle az eredményét.
A pályarajzot elnézve valóban nehéz elképzelni, hogyan lehet négy kerékkel elhagyni a pályát az utolsó kanyarban, ám az ítéletnek más a háttértörténete. Niels Wittich versenyigazgató a résztvevőknek kiküldött jegyzetében külön figyelmeztette a mezőnyt, hogy a boxutca bejáratánál nem fogja tolerálni, ha bárki akár csak egy kerékkel is átlépi a záróvonalat, és rámegy az ott felfestett piros sávra. Sargeant pontosan ezt tette, és súlyos árat fizetett érte.
„Csak letettem az első kerekemet a festésre a bejáratnál. Frusztráló, mert egész hétvégén nem felügyelték a pályahatárokat, ezért nem is volt viszonyítási pontom az időmérő előtt. Egész hétvégén ezt tettem, erre most törlik az időmet”
– panaszkodott Sargeant.

Nem ő az első, aki így jár pórul. Tavaly Mick Schumachernek is volt esete, aminél nehezményezte, hogy a szabadedzésen elnézték neki, amit az időmérőn előzetes figyelmeztetés nélkül büntettek.
A Williams újonca azért feltette a kezét.
„Ettől még az én hibám. Benne volt a jegyzetekben.”
Ami ezt követte, az már maga volt a rémálom számára. A következő körén megpördült az egyik kanyarban, az újabbnál egyből elszúrta az első kanyart, aztán még a falnak is nekikoccant, így a pálya szélén keseregve nézhette a többiek küzdelmét a hajrában, miközben neki az utolsó rajthely jutott.
„Volt két további köröm arra, hogy hozzam a köridőt, de nem tettem. Nyilván csalódtam magamban emiatt. Nagyszerű autót adott nekem a csapat, gyorsak voltunk. Csalódást keltő, hogy nem sikerült jó kört összehoznom és előrébb végeznem az időmérőn” – összegzett Sargeant.
Elismerte, az első hibájánál egyszerűen túl mohó volt. „Az is egy jó kör volt, jobban álltam önmagamnál. Talán csak túl sokat akartam a huszonkettesben. Aztán a pörgés után már nem éreztem a fékpedált. Nem tudom, ennek volt-e hatása az első kanyaros hibámra.”

Az, hogy így szétcsúszott fejben egy igazságtalannak érzett döntéstől, jó lecke az újonc számára.
„Ezt talán jobban kell csinálnom. Mindenesetre az ilyesmi változást jelent érzelmi szempontból. Frusztráló. Nagyszerű kört mentem, elvették. Talán jobban is csinálhatnám, de nem éreztem nyomást a második körön.”
A Williams védelmébe vette versenyzőjét. Dave Robson teljesítménymérnök „kis hibának” nevezte Sargeant bakiját. „Könnyű belefutni ilyesmibe, és a rutin majd segít neki higgadtabbnak maradni egy ilyen helyzetben. Ilyen az újoncok élete, amikor a határon vannak” – fogalmazott.

18.03.2023. Formula 1 World Championship, Rd 2, Saudi Arabian Grand Prix, Jeddah, Saudi Arabia, Qualifying Day.
– www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Batchelor / XPB Images