Musorujsag
Élő Eredmények

Ferrari-főnök: Ne hülyítsük magunkat!

Ferrari-főnök: Ne hülyítsük magunkat!

Autosport
Van potenciál a Ferrari autójában, de a csapat képtelen kihasználni azt. Frédéric Vasseur a hullámzó teljesítményről és a szükséges őszinteségről beszélt Szaúd-Arábia után.

Csalódottan vette tudomásul a Ferrari a Szaúd-arábiai Nagydíjon, hogy hiába a bahreinitől eltérő pálya, ami papíron jobban fekszik az autójuknak, a helyzetük nem igazán változott az idénynyitóhoz képest. A Red Bull megszorongatása nem is lehet téma számukra, Carlos Sainz pedig keserűen állapította meg, hogy Dzsiddában csak a negyedik leggyorsabb csapat voltak.

A csapatfőnök Frédéric Vasseurnek határozott elképzelése van arról, mi lesz az első kérése a mérnökeitől az újabb csalódás után.

„Az, hogy ne hülyítsük magunkat! A legfontosabb dolog egy ilyen helyzetben, hogy tudd, miben vagy jó és miben rossz. De nem hülyíthetjük magunkat.”

„Változtatnunk kell. Meg kell értenünk, mit csinálunk rosszul, és nyomnunk kell. Beszélni nem elég, attól nem leszünk gyorsabbak. Számomra a kép teljesen tiszta: az autónkban rejlő potenciál jó, de nem elég a Red Bullhoz viszonyítva, mert képtelenek vagyunk folyamatosan a maximumot kihozni belőle” – magyarázta a francia.

Frédéric Vasseur (Fotó: EPA/Giuseppe Cacace)

A csapat erősen hullámzó teljesítménye nagyon zavarja a csapatfőnököt. Azok után, hogy Bahreinben az időmérős és a versenyteljesítményük között tátongott nagy szakadék, Vasseur most Szaúd-Arábiában az egykörös tempójukat és a lágy (Leclerc), illetve a közepes (Sainz) gumin teljesített elő etapjukat is jónak érezte, a kemény gumis másodikat viszont „elfogadhatatlanul” gyengének.

„Charles szépen zárkózott, de a lágy gumit nehéz lenne összevetni a másik keverékekkel. Carlos tempója a többiekhez viszonyítva jó volt az első etapon a közepesen, de a keményen teljesen lemaradt. Ennél kell megértenünk, hogy mi a fő probléma. Ha javítanunk kell valamin, az kétségtelenül a különböző keverékek kezelése.”

Vasseurnek továbbra is meggyőződése, hogy az autójukból sokkal többet lehet kihozni, mint amit kihoznak.

„Nem akarom hangsúlyozni a pozitívumokat, mert a hétvége eredménye nem volt jó, és arra kell összpontosítanunk, ami hibás, nem a pozitívumokra. De azért a megfelelő elemzésekhez észben kell tartanunk azt is, mi megy jól, és az időmérő egészen jól ment.”

Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

„Mindig jobb akarsz lenni, és nehéz megmondani, mire juthattunk volna, hiszen Max nem volt ott a Q3-ban, de úgy érezzük, hogy legalább a Mercedesszel és az Aston Martinnal szemben előnyben vagyunk. Mi egy tizedre voltunk, ők három-négyre, és szerintem a fejlesztés szempontjából jó úton járunk.”

„De a potenciál csak egy dolog. Ebből a szempontból nagyot léptünk előre. A gond az, hogy az egész hétvégén a maximumon kéne maradnunk, és ez most nem sikerült. Egyes alkalmakkor már ott vagyunk, de egyes edzéseken vagy a verseny egyes etapjain nem érjük el a maximálisan lehetségest” – nevezte meg a fő problémát.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak