Amilyen sima volt az újabb kettős győzelem a Red Bull számára, annyira feszültté vált a végjáték. Max Verstappen a Szaúd-arábiai Nagydíj 25. körében vette át a második helyet Fernando Alonsótól, aztán megpróbált Sergio Pérez nyomába eredni.
„A szívem a torkomban dobogott akkor, mert elképzeltem, hogy három körrel a vége előtt a két versenyzőnk elkezdi ütlegelni egymást. De nem valósult meg. Checónak megvolt az előnye, és képes volt beosztani. A tempója ma fantasztikus volt” – mondta Christian Horner csapatfőnök.
A mexikói valóban szívósan tartotta a biztonsági autós újraindítás után gyorsan kiépített 5 másodperc körüli előnyét, Verstappent pedig elkezdték aggasztani a szombaton meghibásodott féltengelyének vélt (szerinte valós) rakoncátlankodása.

Pérezt meg a köridők aggasztották. A hiba felmerülésének időszakában a Red Bull tudniillik arra kérte őt, hogy ne menjen egy bizonyos szintidő alá, és kímélje a technikát. Pérez azonban érdeklődött, Verstappen is visszavett-e, és amikor kiderült, hogy jobb időket fut, jelezte, hogy ő sem fog lassítani. A mérnöke erre közölte, szabadon nyomhatják.
Horner elmagyarázta, nem állt hátsó szándék a Péreznek adott utasításuk mögött, egyszerűen ők is aggódtak Verstappen problémája miatt. „Amint eljött az utolsó öt kör, és világossá vált, hogy Max nem fogja tudni utolérni, visszavettek és a megszabott köridőhöz tartották magukat. A legnagyobb aggályt számunkra a nagydíj során azt jelentette, hogy Max úgy tizenöt körrel a vége előtt azt mondta, hallott valami hangot nagy tempónál. Ilyenkor egyből megáll benned az ütő, és a szombati féltengelyhibára gondolsz.”
„Minden adatot ellenőriztünk, mindent láttak Milton Keynesben, és minden paraméter rendben volt. Utána tehát újra nyomhatták” – magyarázta Horner, kiemelve, Péreznek ebben az időszakban szóltak, hogy vegyen vissza.

Azt, hogy Pérez gyanakvó volt, és folyton arról érdeklődött, mit csinál Verstappen, Horner természetesnek tartja. Ahogy a megjegyzéseit is arról, hogy szerinte „értelmetlenül nyomják” annyira.
„Ez mindig így megy, amikor te vagy az első autó. Mindig tudni akarod, mit csinál a mögötted lévő, hiszen te éred el elsőként a kitűzött célt. Teljesen természetes ez. Csapatként mi amiatt aggódunk, van-e megbízhatósági gond, és hogyan kezeljük azt.”
„Amint láttuk, hogy nincs gond az adatok alapján, az volt a kérdés, hagyjuk-e őket, hogy rendezzék. És az utolsó öt kört már mindketten beosztották.”
Horner hangsúlyozta, visszafogni a versenyzőket csak addig akarták, míg nem volt biztos, hogy nincs műszaki probléma. Arról már a verseny előtt megállapodtak, hogy szabad a verseny Verstappen és Pérez között. „A korábbi megbeszélésen mondtuk nekik: szabadon versenyezhetnek, de tisztán kell.”
Miközben úgy tűnt, az utolsó öt körben véget ért kettejük versengése, Verstappen az utolsó körben azért még a gázba taposott, és elhappolta Péreztől a leggyorsabb kört. Ennek kapcsán a futam győztese nehezményezte, hogy „más információt kapott”, mint kollégája, és azt közölték vele, hogy övé a leggyorsabb kör, nem fenyegeti veszély.

Horner szerint szó sem volt egymásnak ellentmondó információkról.
„Úgy voltunk vele, hogy ez az utolsó kör, ha megpróbálja, megpróbálja. Ő már úgyis eldöntötte. Mindkét versenyző megkapta az infókat. Checóé volt addig a leggyorsabb kör, és megkérdezte, hogy így van-e. Világos volt, miért kérdezi. Tudta, hogy Max próbálkozni fog a megdöntésével.”
„Checo viszont az első két kanyar után feladta, mert már másfél tizeddel elmaradt magától, és utána újra visszavett.”
Kiemelte: „Az üzenetet eljuttatod a versenyzőnek, de a csapat érdeke természetesen az, hogy a maximális pontszámot szerezzük meg, és amikor megbízhatósági gondod van, azt nyilván kezelni kell. Max jelezte, hogy fontos számára a leggyorsabb kör, és nem volt okunk nem engedni neki vagy Checónak, hogy megjavítsa azt.”