Az év második versenyén is dobogós helyezés nélkül maradt a Ferrari. Ezúttal két autójuk ért célba, de csak a 6-7. helyen. A versenyük első fele még jól alakult. Carlos Sainz ugyan beragadt Lance Stroll mögé, Charles Leclerc szépen jött fel a lágy gumin a hatodik helyig. Aztán jött a balszerencsés időzítésű biztonsági autó: éppen a kerékcseréik után, miközben több riválisuk „olcsó” cserelehetőséget kapott.
Sainz egy, Leclerc két pozíciót veszített ezzel, ám Férdéric Vasseur szerint nem ennek köszönhették a gyenge eredményüket. „Nem hinném, hogy ez mindent megváltoztatott volna. A valódi problémával kell foglalkoznunk, nem ezekkel a részletekkel.”
A valódi problémát pedig a kemény gumis lassúságuk jelentette. „Az első etap a közepesen jó volt, megvolt a tempónk. Charles erős első etapot ment. A keményeken szenvedtünk, nem volt tempónk.”
„Őszintének kell lennünk magunkkal. Ha valami jól megy, annak világosnak kell lennie, és ha nem megy jól, annak is. A tempó viszont nem volt olyan, amilyennek vártuk.”

Így látja ezt Sainz is, aki nem érzi úgy, hogy a Stroll mögött elvesztegetett idő pecsételte meg a sorsát. „Igen, egy kicsit megfizettem ezért a gumikkal az első etapon. De nem hinném, hogy ez sokat változtatott volna a végeredményen.”
„Ma a negyedik leggyorsabb autó volt a miénk, és meg kell vizsgálnunk, miért, látnunk kell, min kéne javítanunk, mert ez két eltérő pálya volt már, amiken nem volt jó a versenytempónk. Tudjuk, hogy lesz min dolgoznunk.”
Elismerte, váratlanul érte, hogy a Mercedes jobb volt náluk. „Igen, egy kicsit. A pénteki szabadedzések alapján, de már a hétvége előtt is úgy gondoltuk, hogy jobbak leszünk náluk.”

Sainz elmondta, előzetesen meg volt győződve arról, hogy a Ferrari a második legjobb lehet Dzsiddában, ám világossá vált, hogy nem az. És az is kiderült, hogy a bahreini formájuk nem pályaspecifikus gyengélkedés volt.
„Ez itt a kulcs. Sajnálatos, de fontos tudni ezt. Nem tartunk ott a versenytempónkkal, ahol kéne, és általában az autónkkal sem. A zavaros levegőben túlmelegítjük a gumikat. Tiszta levegőben jó körökre vagyunk képesek. Pontosan ismerjük a gyenge pontjainkat. Ez jó. Viszont nincs varázslat a korai fejlesztésekkel.”
„Lesz munkánk. Érkeznek a fejlesztések, de sajnos idő kell hozzájuk. És addig az van, amink van. Az utolsó, kemény gumin futott etapon a két autónk visszaesése megmutatta, hogy szükségünk van a fejlesztésekre.”
Vasseur szerint fontos kiemelni a pozitívumokat is. „A legnehezebb megérteni, mi működik és mi nem. Vannak jó oldalai is a hétvégének. Javult a megbízhatóságunk, az egykörös tempónk jobb volt. Elhúztunk a Mercedestől és az Astontól. És az első etapunkkal is elégedettek lehetünk a versenyen. Viszont a futam lényegét az utolsó etap jelentette, az volt a hosszabb. És a keményen nem volt tempónk.”
A szakember utólag úgy véli, a lágy-közepes gumistratégia lett volna az ideális a versenyükhöz, a keményen látott visszaesésüket pedig „elfogadhatatlannak” nevezte, amin sürgősen javítaniuk kell.
Azt is egyértelművé tette, hogy még ha jobban is kímélték most a gumikat a bahreini problémák után, nem ez veti vissza őket. „Ha egy kicsit konzervatívak is voltunk a gumikezeléssel, az két tizedet jelent, és ennek nincs semmi köze a lemaradásunkhoz. Ki kell derítenünk, miért hiányzik a teljesítmény. Nem a gumikezelésből jön.”