A bahreini kiesés után egy szerény hetedik hely – Charles Leclerc nem ilyen szezonkezdésről álmodozott, amikor a Ferrari februári bemutatóján a bajnoki célokról beszélt. A büntetése miatt csak a 12. helyről rajtolt monacóinak 5 pozíciót sikerült javítania a vasárnapi versenyen, melyen az éppen a kerékcseréje után egy körrel érkező biztonsági autó sem jött neki kapóra, hiszen két pozíciót is bukott vele.
Leclerc a futam hajrájában a nála érezhetően lassabb csapattársa, Carlos Sainz mögé szorult, ám hiába fűzte burkoltan a csapatát, hogy cseréljenek helyet, erre nem került sor, a végére pedig már a tempója sem volt jobb a spanyolénál, így nem tudtak veszélyt jelenteni az előttük célba érő Lewis Hamiltonra.

„Nem tudom, hogy elérhetetlenek voltak-e (a Mercedesek). Annyit tudok, hogy amint másfél másodpercen belülre kerültem Carloshoz képest, nagyon nehéz volt közelíteni, nem volt elég nagy a tempókülönbség. Aztán vétettem egy kis hibát, amíg a DRS-távolságban voltam, majd elveszítettem a DRS-használatot, és ennyi volt” – mesélte Leclerc.
„A végén azt mondtam, csak hazahozom az autót, megszerzem a pontokat, mert nem sok mindent tehettem. Sok munka vár ránk, mert ha célunkat vesszük, ami a győzelem, messze vagyunk.”
Sainz a futam után csalódottan állapította meg, hogy a Red Bull mellett az Aston Martin és a Mercedes is egyértelműen gyorsabb volt náluk. Utóbbi csapat előzése bevallása szerint meglepte őt.

Leclerc-t nem. És szavaiból kiderül, nem számít nagyon más helyzetre az év harmadik versenyén sem, Melbourne-ben.
„Őszintén szólva nem lep meg. Bahreinben a gumikopás miatt voltunk hátrányban. Azt gondoltam, hogy ezen a versenyen közelebb lesz a tempónk a Red Bulléhoz, de nem így volt. Ausztrália két hét múlva következik, de utána lesz egy háromhetes szünet, amiben reményeink szerint valami fontosra bukkanunk a szezon hátralévő részére.”
Leclerc nem volt elragadtatva a 7. helyétől. „Ez van. Nem hinném, hogy sokkal több lett volna az autóban. Egyszerűen gyorsulnunk kell.”
A kérdésre, mennyi munka vár rájuk, egykedvűen mondta: „Sok. Igazán sok.”
És hogy miben látja hátrányban a Ferrarit a Red Bullhoz képest? „Az egyenesekben gyorsabbak, és a kanyarokban is gyorsabbak. Szóval mindenben” – hangzott a fájó ítélet.