A szezonkezdés előtt többször szóba került, hogy bár F1-es tapasztalatokat nézve a csapattárs, Cunoda Juki jóval felkészültebb, Nyck de Vries korábbi versenyrutinjának (számos kategóriában helyt állt, miközben több királykategóriás alakulattal is dolgozott) köszönhetően azonnal felveheti majd a versenyt a japánnal. Sőt, akár le is győzheti őt.
Ehhez képest Bahreinben és Szaúd-Arábiában is Cunoda volt a meggyőzőbb, mind az időmérőn, mind a futamon. Emiatt már most lehetett hallani kritikákat a holland teljesítményével kapcsolatban, főleg miután a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is úgy nyilatkozott, De Vriesnek gyorsulnia kell.
Bár még nagyon az út elején tart, és kevesebb teszt állt a rendelkezésére, mint az előző évek újoncainak, egyelőre De Vries sincs megelégedve teljesítményével. A szaúdi futam után legalábbis egyértelműen kijelentette, jobban is dolgozhatott volna. „Nem végeztem elég jó munkát” – kezdte értékelését a leintést követően.

„A rajtnál és az újraindításnál is lendületet veszítettem és így beragadtam a forgalomban. Ilyenkor nehéz visszaszerezni a tempót és a ritmust, főleg akkor, amikor az ember egy DRS-vonatba kerül” – tette hozzá, majd tovább folytatta teljesítménye boncolgatását.
„Nem támadtam eléggé, és nehezen találtam meg az egyensúlyt a megfelelő gumikezelés és gyors tempó között. Szóval nem tudtam megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat. A futam végén, amikor tiszta volt a levegő és Csout (Kuan-jü) üldöztem, a tempóm erős és egyenletes volt. Általánosságban elmondható, hogy Bahreinhez képest előreléptem, ami pozitív. De mindenképpen tovább kell fejlődni és továbbra is keményen kell nyomnunk” – emelte ki.
A csapat technikai igazgatója, Jody Egginton messze nem volt ennyire elégedetlen, sőt, inkább az húzta alá, hogy a holland fejlődött első versenyhétvégéje óta. Ezen felül utalt arra is, hogy De Vries nem saját hibája miatt ragadt meg a középmezőnyben, hanem a csapat által választott taktikai miatt, ami végül nem volt kifizetődő.
„Nem tudtuk Nycket a pontszerzők felé mozdítani a stratégiánkkal. A rajtpozíciójából előre tudott lépni és volt néhány jó csatája is. Mindkét gumikeveréken jó tempót diktált a versenyen. Szomorú, hogy lemaradtunk a pontszerzésről, de a csapat és a versenyzők teljesítményéből is ki lehet hozni pozitívumokat. Már most izgatottan várjuk az aerodinamikai fejlesztéseket, és bízunk benne, hogy ezek javítanak a teljesítményünkön a következő futamokon” – mondta a szakember.
