A Szaúd-arábiai Nagydíj 18. körében pályára küldték a biztonsági autót. Charles Leclerc már túl volt a kerékcseréjén, így hátrányos helyzetbe került a még nem kiállókkal szemben. A monacóit Max Verstappen már a boxba kanyarodásakor majdnem megelőzte, Lewis Hamilton viszont egyértelműen az „olcsó” kerékcseréjének köszönhette, hogy elé került. No meg egy kis kavarodásnak a Ferrari boxfalán.
Leclerc-t mérnöke, Xavier Marcos Padros túl későn figyelmeztette, hogy kicsit meg kell nyomnia a tempót ahhoz, hogy a biztonsági autós vonalnál még Hamilton előtt legyen. Ez kellett volna ahhoz, hogy elé sorolhasson be a biztonsági autós vonatban.
„Xavi! Előbb kellett volna. Ugyan már” – közölte méltatlankodva Leclerc.

A monacói a futam után azt mondta, ha tisztában lett volna a helyzetével, meg tudta volna tartani a pozícióját. „Azt gondoltam, tiszta a helyzetünk, nem harcolunk senkivel. Szóval csak próbáltam egy kis távolságot tartani, hogy később a gumik miatt jobban nyomhassam” – utalt arra, hogy a kötelezően betartandó deltaidőn belül próbált kicsit játszani a tempóval.
Kiemelte, esélye sem volt tartani magát mérnöke kéréséhez:
„Pont az első kanyar előtt mondta nekem, hogy Hamiltonnal harcolunk. Túl késő volt ahhoz, hogy a deltaidő mellett a határon legyek.”
A Ferrarinál nem szokatlan, hogy a boxfal tétován közöl információkat a versenyzőivel, vagy túl sokáig halogat döntéseket. És Leclerc rádiózása is deja vu-érzéseket kelthetett, hiszen a vörösöknél már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen időszakában rendszeresen előfordult, hogy a versenyzők okították a nem elég „éles” mérnökeiket.

Idén Frédéric Vasseur-nek a csapatfőnöki kinevezése után a stratégiai döntéshozás és a boxfal munkájának felülvizsgálata volt az első olyan teendője, amit átszervezések és változtatások követtek. A mostani pozícióba kerülő rádiós káoszt azonban nem érzi olyan égető problémának a csapat jelenlegi egyéb gondjai mellett.
„Nem volt egy jó figyelmeztetés, de a helyzet olyan volt, amilyen” – mondta a francia a történtekről, majd a kérdésre, jön-e reakció, jelezte, a gumikopás és az autó hullámzó teljesítménye most jobban aggasztja. „Számunkra nem ez jelenti a fő problémát. Hiba lenne erre koncentrálnunk. Nem volt megfelelő a kommunikáció, erről beszélnünk kell. De ezen a hétvégén nem ez volt a legnagyobb problémánk” – mondta Vasseur.