A Nemzetközi Automobilt Szövetség (FIA) hétfőn írta ki hivatalos pályázatát a 2025 és 20227 közötti gumibeszállítói posztra, közleményében pedig részletesen ismertette elvárásait is. Többek között kiemelték, fontos, hogy az F1-es gumik az utcai autógyártás szempontjából is relevánsak legyenek, valamint meghatároztak több környezetvédelmi kritériumot is.
Erre elsőként – talán nem meglepő módon – a jelenlegi beszállító, a Pirelli reagált, ami 2011 óta egyedüli beszállítója a királykategóriának, ezen felül a két legmagasabban rangsorolt nevelőszériának, a Forma–3-nak és a Forma–2-nek is szállít abroncsokat.
Noha sokan arra számítottak, az olaszok rögtön azt közlik majd, hogy ismét pályáznak, sajtóanyagukban most arról tájékoztatták a nyilvánosságot, hogy egyelőre mérlegelik a lehetőségeiket. „Az FIA közzétette a pályázati eljárásban való részvételre vonatkozó felhívását, ami az együléses topkategóriák hároméves időszakára történő abroncsszállítására vonatkozik” – kezdték.

„A dokumentum olyan műszaki jellemzőket vázolt fel, amelyek nagyjából megfelelnek a ma használt gumiabroncsokénak, valamit a technológia közútra való technológiatranszferjének szempontjából is releváns, különös hangsúlyt fektetve a fenntarthatóságra” – folytatták.
„Az FIA által leírt keretrendszer szorosan illeszkedik a Pirelli motorsporttal kapcsolatos stratégiájához, így nagy érdeklődésre tarthat számot, hiszen a vállalat több mint egy évtizede a sport globális partnere. A Pirelli kiválasztási folyamatában való részvétellel kapcsolatos döntést természetesen az FIA dokumentumainak részletes vizsgálata után hozzuk meg” – emelték ki.
Ami a lehetséges „ellenfeleket illeti”, jelenleg több gyártó is aktív az együléses versenyzés legmagasabb szintjein. A Forma–E-ben nemrég a Hankook váltotta a Michelint, a Firestone az IndyCar régi partnere, a Yokohama pedig a Super Formula beszállítója.
