A wokingiak az előző hetekben, hónapokban többször utaltak már arra, hogy középtávon szeretnének nagyobb előrelépést tenni, miután beindítják új szélcsatornájukat (erre már idén nyáron sort kerítenek), majd egy új szimulátort is üzembe helyeznek. Mindkét projekt a világjárvány előtt indult, annak hatására viszont eltolódott a kivitelezésük.
Úgy tűnik, a gyengén startoló alakulatnál (két hétvégét követően pont nélkül állnak, igaz, a szerencse sem állt az oldalukon az első futamokon) a csapat vezetői szerkezetét is átalakítják, mégpedig jelentős mértékben.
Erről csütörtökön, kora délelőtt tájékoztatták a nyilvánosságot. Sajtóanyaguk kiemeli, felszámolják az eddigi, egy emberre építő berendezkedést, és technikai stábjuk mostantól három pillérre támaszkodik majd. A változtatás keretén belül az eddigi technikai igazgató, James Key távozik a csapattól – az ő feladatait osztják szét három szakember között.
Egyikük a 32 éves F1-es tapasztalattal rendelkező Peter Prodromou lesz, aki az aerodinamikai részleget vezeti majd. Mellette személyzeti főnökként Giuseppe Pesce dolgozik majd. Egy másik neves szakember, David Sanchez kapja a teljesítménymérnöki posztot: ő az egyik nagy riválistól tér vissza a csapathoz.

Sanchez az előző években a Ferrari aerodinamikai részlegét vezette, távozásáról pedig több forrás is cikkezett az elmúlt hetekben. A McLaren a mai bejelentéssel azt is hivatalossá tette, hogy a szakember búcsút int a vörösöknek. Ahogyan azt ilyenkor megszokhattuk egy hosszabb „kertészeti szabadság” után csatlakozhat majd új csapatához, 2024. január elsején.
A harmadik osztályvezető, Neil Houldey lesz, aki a most létrehozott műszaki igazgatói szerepkört tölti majd be és a tervezési folyamatokért fog felelni. Ő házon belülről érkezik: 2006-ban csatlakozott a McLarenhez és folyamatosan lépdelt felfelé a ranglétrán.
Az átszervezés keretén belül a csapatvezető, Andrea Stella is kap egy „segédet” Piers Thynne személyében, aki hivatalosan operatív vezető lesz és „innovációs valamint színvonalnövelő feladatokat lát majd el” annak érdekében, hogy a McLaren „tovább erősödjön és újra a mezőny elején versenyezhessen”.
A közlemény kiemelte, az átszervezés egy többhónapos háttérmunka eredménye (vagyis nem hozható összefüggésbe a gyengébb rajttal) és a változtatások a 2023-as szezon során fokozatosan lépnek életbe. Ezzel párhuzamosan a McLaren egy toborzási programot is visz majd, hogy növelje műszaki kapacitását. Ezzel valamint az új struktúrával a cél az, hogy a gárda „erősebbé és innovatívabbá váljon” megfelelve a modern F1-es elvárásoknak.

„Először is szeretném megköszönni Jamesnek a McLarennél töltött idő alatt végzett kemény munkát és elköteleződést a csapat iránt. Minden jót kívánok neki a jövőre nézve” – kommentálta a változtatásokat Stella. „A jövőt illetően eltökélt vagyok, és arra összpontosítok, hogy visszavezessem az élmezőnybe a McLarent. Mikor átvettem a csapatvezetői posztot, azt a megbízást kaptam, hogy stratégiai megközelítést alkalmazzak, hogy biztosítsam az alapokat, amikre építhetünk.”
„Az új struktúra átláthatóságot és hatékonyságot biztosít a technikai részlegen belül, valamint erős pozícióba hoz minket a teljesítményünk maximalizáláshoz, beleértve a 2023-as érkező új fejlesztések optimalizálását is. Peter és Neil mellett örömmel üdvözlöm újra az alakulatban David Sanchezt is, aki ki fogja egészíteni a rutinos és magasan képzett műszaki vezetői csapatot, melynek közös célja, hogy az autó jobban teljesítsen. Már várom, hogy Piersszel dolgozzak, aki alapvető szerepet játszik majd egy innovatív és hatékony F1-es csapat létrehozásában” – tette hozzá.
„Fontos, hogy szilárd alapokat helyezzünk le” – emelte ki az ügyvezető, Zak Borwn. „Egy ideje már világos számomra, hogy a technikai fejlődésünk nem haladt elég gyors ütemben ahhoz, hogy megfeleljünk az ambícióinknak. Örülök, hogy miután Andreával elvégezünk egy teljes körű vizsgálatot, és most már végre tudjuk hajtani a szükséges módosításokat. Ezek a változtatások biztosíthatják a csapat hosszú távú sikerét, és szükségesek ahhoz, hogy a McLaren visszatérjen a győztesek útjára. Most már minden a helyére került az emberek és az infrastruktúra tekintetében. Az izgalmas pilótapárossal együtt pedig határozott cél, hogy visszatérjünk az élre.”
„Izgatottan várom, hogy visszatérhessek a wokingi csapathoz és várom, hogy Peterrel, Neillel és az alakulat többi tagjával együtt dolgozhassak a teljesítménycélok eléréséért” – fogalmazott Sanchez. „A McLaren mindig rendkívül tehetséges emberekkel rendelkezett, az idén üzembe helyezett infrastruktúrával kapcsolatos fejlesztésekkel együtt pedig izgalmas kilátások előtt állunk, melyekben örömmel veszek részt.”
