Két kettős győzelemmel nyitotta a 2023-as szezont a Red Bull csapata, és ezzel fennállása legsikeresebb évindítása van mögötte. Mindezt azok után, hogy a télen még arról ment a találgatás, mennyire érinti őket hátrányosan, hogy a 2021-es költségvetési plafon megsértése miatt a múlt ősszel az eredetihez képest 7%-kal megkurtították a szélcsatornás fejlesztési idejüket.
Az RB19-es autójuk egyelőre jobban kiemelkedik a mezőnyből, mint a tavalyi RB18-as. Max Verstappenék Bahreinben és Szaúd-Arábiában körönként egy másodperccel is gyorsabbak tudtak lenni a fő ellenfeleknél, ha akartak.
E fölény láttán vannak, akik már a kezükbe is nyomták a bajnoki serlegeket, ám Christian Horner csapatfőnök meg van győződve arról, hogy a most még problémákkal küzdő ellenfeleik össze fogják kapni magukat, és ki fogják használni az ő büntetésük miatt meglévő fejlesztési előnyüket, ami segíthet a felzárkózásukban. A brit már csak ezért is fontosnak érzi, hogy addig szerezzenek sok pontot, amíg még így fut a szekér.

„Még a szezon elején járunk. Huszonhárom versenyes naptárunk van, két versenyt teljesítettünk eddig, és a pályák nagyon eltérnek. Ausztrália jön bő egy hét múlva, és lesz hullámzás. Mindenesetre bízunk benne, hogy többet is ki tudunk hozni az autónkból.”
„Ezek a szabályok még egészen frissek, csak a második évet teljesítjük velük, ezért arra számítok, hogy a mezőny az év során közeledni fog. Addig kell tehát kaszálnunk a szénát, amíg süt a nap, amíg ilyen versenyképes autónk van. És csak nyomnunk kell tovább a szezon során”
– fogalmazott a csapatfőnök a brit Sky Sportsnak.
„Kritikus volt számunkra jól rajtolni. A szélcsatornás korlátozás tavaly október óta van hatályban, így a korlátozott menetek miatt nem fér bele, hogy hibázzunk, mivel ilyen hendikep mellett nem jöhetsz ki ebből. A csapat elképesztő munkát végzett az RB19-essel. Ez volt a valaha volt legjobb szezonkezdésünk.”

„Csak két versenyen vagyunk túl, de két kettős győzelmünk van, és egy pont híján a megszerezhető maximális pontszámot értük el. Nem hinném, hogy álmodhattunk ilyesmiről a szezon rajtja előtt.”
Horner kiemelte, ez a siker az egész gyár érdeme. „Ez a csapat elképesztően magas színvonalon működik, és az egész struktúrája, hiszen ilyen eredményt nem érhetsz el, ha csak egy részleg veszi ki belőle a részét. Minden téren így volt, legyen szó az aerodinamikai csapatról, a tervezőirodáról, a menetdinamikáról, a gyártásról, az üzleti oldalról. Amit a pályán belőlünk látnak, az csak egy kis százaléka annak, amik vagyunk, és a munkáért járó elismerés a színfalak mögöttiért jár.”