Musorujsag
Élő Eredmények

Sajtó: Imolára alaposan átalakul a Ferrari

Sajtó: Imolára alaposan átalakul a Ferrari

Motorsport, Formu1a.uno
Sajtóhírek szerint jelentős megújuláson esik át a Ferrari autója a hazai imolai versenyhétvégén. Hogy ez megmentheti-e a szezonjukat, az már más kérdés.

Miért nem megy a Ferrarinak? – hangzott el sokszor a kérdés az év első nagydíjhétvégéin. Találgatásokból és elméletekből nincs hiány. Lehetett hallani korrelációs problémákról, amik miatt az SF-23-as nem képes azt nyújtani a pályán, amit a tervezők a szélcsatornában és a szimulációk alapján vártak tőle. Felmerült, hogy az idén is látványosan jelenlévő delfinezés köti meg a kezüket. Mások szerint egyszerűen az aerodinamikai koncepcióban van a hiba, és a csapat máris elérte a tetőt az egyedi filozófiájával. Vannak, akik szerint a 2023-as padlólemezszabályok (a padlólemez 15 milliméterrel történt megemelése) fogott ki rajtuk, és az tett keresztbe a 2022-ről áthozott koncepciójuknak.

Az elméletekben közös, hogy a vörösök lényegében mindegyiket tagadják. A korreláció Frédéric Vasseur csapatfőnök és a versenyzők szerint is rendben van. A pattogást a francia vezető szerint kézben tartják, egyik mérnökük, Jock Clear pedig azzal indokolta a jelenlétét, hogy folyamatosan feszegetik vele a határokat a jobb teljesítmény érdekében. Az autó filozófiájának problémája Vasseur szerint pedig azért zárható ki, mert az időmérőkön egyáltalán nem teljesítenek rosszul, vagyis a potenciál benne van az idei gépben, csak nem tudják folyamatosan kiaknázni.

Akárhogy is, az biztosnak tűnik, hogy a szimulációk által ígért nagy leszorítóerő nem áll rendelkezésükre. Egy körön a lágy és friss gumik extra tapadásával, valamint Charles Leclerc képességeivel még valahogy ellensúlyozni tudják, ám amint több kört teljesítenek egymás után, az autójuk egyre többet csúszkál, felmelegíti a gumikat, még jobban tapadást veszít, kiszámíthatatlanná válik. Ezért lesz gyengébb a versenytempójuk, és nagyobb ütemű a gumikopásuk.

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

Emellett úgy hírlik, vannak gondok amiatt is, hogy a kelleténél merevebb a futóművük, illetve az ideálisnál magasabb hasmagassággal kell versenyezniük. Egyesek szerint a továbbra sem elég jól kezelt delfinezés miatt.

A hírek szerint hamarosan érkezik egy új hátsó felfüggesztés, valamint készülőben van az új padlólemez is, ám az olasz Motorsport szerint ennél komolyabb változtatásokon is dolgozik már Maranello. Úgy értesültek, hogy a május 21-ei imolai hazai versenyre a Ferrari jelentősen átalakítja az autója oldaldobozait. Hogy milyen irányba fordulnak, az még kérdéses.

A vörösök hazájában mindenesetre már arról is suttognak, hogy a 2024-es autót már nem a jellegzetes kádas oldalszekrényekkel tervezik, vagyis feladhatják ezt a megoldásukat, és a Red Bull irányába mozdulnak, mert abban nagyobb a fejlesztési potenciál. A Motorsport szerint az imolai megújulás nem a Red Bull-féle kialakítás átvételét fogja hozni.

A lap azt is hangsúlyozta, hogy miközben a Ferrari idénye az európai szezonnal kezdődhet igazán, a jelentős átalakulás valószínűleg arra nem lesz elég, hogy utolérjék a hatalmas fölényben lévő Red Bullt, inkább csak az a céljuk vele, hogy visszanyerjék a második pozíciójukat a csapatok versenyében.

Érdekesség, hogy a Mercedes is Imolát emlegeti a várható nagy megújulása helyszíneként, és ők is az oldaldobozaikat tervezik átszabni.

Carlos Sainz és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

A Ferrari az év eleji problémákra reagálva a Motorsport szerint változtatott az eredeti fejlesztési tervein. Az Imolára szánt új csomagjukat eredetileg Bakuban, vagyis a háromhetes áprilisi szünet után akarták bevetni, ám némi csúszással fognak csak elkészülni.

Carlos Sainz Dzsiddában azt mondta, a Ferrari átlátja a problémáit, és az is világos számukra, hogy mit kell tenniük a megoldásáért. „Tudjuk, mi a probléma, mi jelenti a gyenge pontot. És azt is tudjuk, hogyan fejleszthetjük tovább az autónkat az újításokkal. Ez teljesen megváltoztathatja a szezonunkat” – fogalmazott a spanyol.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak