Elvette, majd visszaadta a harmadik helyezését Fernando Alonsónak az FIA a két héttel ezelőtti Szaúd-arábiai Nagydíjon. A futamot követően kiosztott 10 másodperces időbüntetés azért járt neki, mert a felvételek visszanézése után megállapították, hogy amikor a kerékcseréjénél letöltötte a korábbi 5 másodperces büntetését, a hátsó emelőt tartó ember az autójához érintette az eszközét.
Az Aston Martin gyorsan reagált, és fél órával az ítélet után előállt pár bizonyítékkal, amivel töröltette a büntetést. Annak köszönhetően járt sikerrel, hogy az FIA az indoklásában azt állította, egy csapatokkal tartott év eleji megbeszélésen tisztázták, az autónak már a puszta érintését (kézzel vagy bármilyen eszközzel) is az autón való munkának tekintik. Az Aston bizonyította, hogy a kérdéses megbeszélésen nem született konkrét megállapodás erről, és mivel a szabályzat nem tiltja nyíltan az autó érintését, csak a rajta való munkát, így nincs jogalapja Alonso megbüntetésének.
Az FIA a történtek után pénteken összeült a csapatok sportigazgatóival, és megvitatta a helyzetet. A találkozón tisztázták a szabályok értelmezését, és megállapodtak arról, hogy mostantól az autó puszta érintését is az autón való munkának tekintik. Alonso lett tehát az utolsó, aki megúszta az ilyen jellegű büntetést.

A vonatkozó szabályon nem változtatott az FIA (ehhez más folyamatra lenne szükség), ám körbeküldött a csapatoknak egy direktívát, melyben tisztázta:
- A tisztázás végett és további intézkedésig: az autó vagy versenyző fizikai érintése kézzel, eszközökkel vagy felszereléssel (beleértve az első és hátsó emelőket is) egy ilyen büntetés idején végzett munkának minősül.
- A hűtők használata a büntetés letöltése alatt engedélyezett, amennyiben nem érnek hozzá az autóhoz.
- Az eddigi gyakorlatnak megfelelően, az 54.3.a és 54.3.b szabályok alapján többszörös büntetés esetén ezeket egy kerékcserénél le lehet tölteni. Egy 5 és egy 10 másodperces büntetést például egyetlen 15 másodperces büntetésként.
Az FIA emellett megerősítette, hogy módosított a rajtkockák felfestésén: 20 centiméterrel szélesebbé tette őket, és elhelyezett bennük egy hosszanti viszonyítási vonalat.

Alonso esete kapcsán megjegyezték, vannak bizonyos íratlan, de a gyakorlatban alkalmazott szabályok, amiket a folytatásban talán rögzíteniük kellene a tisztánlátás érdekében. Vizsgálják továbbá azt is, hogy Alonso 10 másodperces futam utáni büntetése miért jött annyira későn.
„Felül fogjuk vizsgálni az eset további szempontjait a potenciális javítás érdekében. Ez magába foglalja más bevett gyakorlatok felülvizsgálatát is, amik nincsenek egyértelműen dokumentálva, és amik miatt szükséges változtatni a szabályzatot vagy a sportdirektívákat, hogy elkerüljük a jövőbeli hasonló eseteket. Emellett vizsgáljuk a további különböző folyamatokat, amik időbeli késéshez vezethetnek a verseny utolsó szakaszában érkező bírói jelentések esetén” – írta a szövetség.