Musorujsag
Élő Eredmények

DRS-gondok az Astonnál: a „WD40-nél” jobb megoldást ígérnek Miamira...

DRS-gondok az Astonnál: a „WD40-nél” jobb megoldást ígérnek Miamira...

Motorsport, Auto Motor und Sport
Miamira megoldást ígér az Aston Martin a bakui hétvégén fellépő kellemetlen DRS-gondokra. Mike Krack csapatfőnök szerint a probléma nem volt olyan komoly hatással, mint elsőre gondolnánk.

Fernando Alonso az Azeri Nagydíj pénteki szabadedzésén jelentette csapatának, hogy nem működik a DRS-se. Az Aston Martinnál ezzel egy több napon át tartó kálvária vette kezdetét. Hiába próbálták orvosolni a hibát, a felnyitható hátsó szárny hol működött, hol nem. Az időmérő edzésen a hiánya mindkét versenyzőjüknek rajthelyezésekbe került. Nagyjából 0,2 másodperc volt az időveszteségük.

Vasárnapra aztán sikerült orvosolni a gondot, így a két zöld autó nem volt védtelen a támadó ellenfelekkel szemben, sem fegyvertelen, amikor támadnia kellett.

„Ma működött. Nagy volt a sebesség! Egész hétvégén nem voltam ennyire gyors az egyenesben”

– mondta mosolyogva Alonso a vasárnapi futam után.

A hiba háttere egy kissé zavaros volt a csapat számára. Furcsaságot az jelentett, hogy a DRS-ük csak a célegyenesben nem akart felnyílni, a második egyenesben gond nélkül működött. Miután a sprinten mások szélárnyékában ismét üzemelt, felmerült, talán bizonyos tempó és terhelés mellett akad el a fékszárny: a második egyenesben alacsonyabb a sebesség a felnyitáskor, mint a célegyenesben, és a lapot akkor is kevésbé nyomják az áramlatok, ha egy másik autó mögött mennek.

Fernando Alonso és Lance Stroll (Fotó: Aston Martin)

Akárhogy is, a csapatnak sokadszori próbálkozásra sikerült egy átmeneti megoldást találnia vasárnapra: megtisztították a szárny véglapjait egy folyadékkal, ami segíti a féklap mozgását.

„Nem árulhatom el, de ez nem áll messze attól, mint amikor WD40-et használunk” – élt hasonlattal Mike Krack csapatfőnök a megoldásuk kapcsán. „Az autó a parc fermé-ben volt, vagyis nem sok mindent tehettünk. Próbáltuk megtisztítani a felületeket, ellenőriztük a réseket, mindent. Mindent ellenőriztünk az FIA-val, akik nagyon segítőkészek voltak ebben. És Fernando autóján még a féklapot is kicseréltük.”

Utóbbira Krack szerint azért került sor, mert tartottak attól, hogy a DRS-szerkezet megroppantja a féklapot. „Ez egy rutinellenőrzés volt, mivel ha a szárnylapot folyamatosan csak húzód, miközben az nem mozdul, csak terheled azt. Szóval elővigyázatosságból akartuk a cserét.”

Lance Stroll (Fotó: XPB)

Alonso úgy ítélte meg pénteken, hogy két pozíciót veszített a DRS hiánya miatt. Szerinte vasárnap a hatodik helyett a negyedik rajtkockából indulhatott volna, ha a célegyenesben felnyílt volna a szárnya az időmérős gyorskörén.

Krack kiemelte, mivel nem a teljes körön veszítették el a DRS-t, az emiatti hátrányuk nem volt olyan jelentős, mint gondolnánk. És szerinte nem is a DRS-gondok miatt maradtak kicsit el az első három hétvégén mutatott teljesítményszintjüktől. „Ez inkább egy figyelemelterelő probléma volt, mintsem komoly hátrány, hiszen a DRS a hátsó egyenesben működött, szóval csak kis veszteséget jelentett. De a sprinten és a versenyen is működött.”

„Az elemzéseink alapján az időmérőn a második szektorban veszítettünk leginkább, ahol nincs DRS-zóna. Összességében sikerült megoldanunk.”

„Jó lett volna korábban megoldani vagy egyáltalán nem is szembesülni vele, de végső soron nem volt ez akkora dráma” – állapította meg Krack, hozzátéve, Miamira teljesen kielemzik a problémát, és végleges megoldással állnak elő.

A DRS-gond egyébként az Aston Martin új, kis légellenállású hátsó szárnyán lépett fel, ami Bakuban debütált az autókon. Alonos az azeri futam után azt mondta, várhatóan Miamiban is ezt a verziót fogják használni.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak