A múlt szezont lezáró Abu-dzabi Nagydíjon köszönt el a Forma–1-től Sebastian Vettel. Azóta egyszer, a januári Bajnokok Tornáján láthattuk őt versenyezni. Most eldőlt, júliusban újra versenyautóba fog ülni, ráadásul Forma–1-esbe.
A Goodwoodi Sebességfesztivál (Festival of Speed) szerdán bejelentette, hogy az idén július 13-a és 16-a között megrendezendő eseményének a négyszeres világbajnok is a vendége lesz.
Vettel több korábbi F1-es autót is ki fog próbálni a hegyi pályán, mégpedig a saját gyűjteményének darabjait, köztük Nigel Mansell 1992-es Williams FW14B-jével és Ayrton Senna 1993-as McLaren MP4/8-asával.

Előbbi autót Vettel már a tavalyi Brit Nagydíj előtt is vezette, mégpedig az 1992-es világbajnok, Nigel Mansell szeme láttára. A német akkor karbonsemleges e-üzemanyagot használt. A goodwoodi eseményen is így lesz, hiszen azt a környezetvédő exversenyző a Race whitout Trace („Versenyezz nyom nélkül”) elnevezésű kampányának népszerűsítésére is használja.
„Nagyszerű visszatérni Goodwoodba ennyi év után” – nyilatkozta a fesztivált legutóbb 2012-ben, még Red Bull-versenyzőként látogató Vettel. „Alig várom, hogy a legemlékezetesebb autóim volánja mögé ülhessek. Azokat fenntartható üzemanyag fogja hajtani a hétvégén.”
„Szenvedélyes versenyző vagyok, és fontos számomra, hogy ma és a jövőben is élvezhessem az ikonikus autók vezetését, de felelősségteljes módon.”
Ez egyébként a goodwoodi fesztivál rendezőinek is célja. A 30. évfordulóját ünneplő eseményükön az autók 20%-át környezetkímélő technika fogja hajtani, például elektromos hajtás, hidrogénalapú vagy szintetikus üzemanyag.

„Rendkívül izgatott vagyok, hogy idén nyáron Sebastian visszatért Goodwoodba” – nyilatkozta a fesztivált szervező Charles Gordon-Lennox, Richmond hercege.
„Tudom, hogy a szurkolók örülni fognak a lehetőségnek, hogy megünnepelhetik a hihetetlen pályafutását, és láthatják őt akcióban a hegyen.”
„Az alternatív üzemanyagokhoz való viszonyulása egybevág a miénkkel, és szeretnénk felhívni a figyelmet erre a fontos témákra, hogy megóvjuk a motorsportot a következő generáció számára is.”
Az 1992-es Williams és az 1993-as McLaren Vettel számára az F1 történetének legkedvesebb autói közé tartoznak. Gyerekkorában a Senna-autó volt az első, amit megkapott makettváltozatban, és többször beszélt róla, hogy az első F1-es emlékei ezen autókhoz és az 1990-es évek elejéhez fűződnek. Amikor tavaly Silverstone-ban meghajtotta a 30 éves Williamst, elmondta: „Újra ötéves gyereknek éreztem magam, mivel ez a hang és minden egyéb visszavitt harminc évvel ezelőttre.”