Musorujsag
Élő Eredmények

Sajtó: Egyre közelebb a Honda és az Aston Martin

Sajtó: Egyre közelebb a Honda és az Aston Martin

The Race
A Race információi szerint egyre valószínűbb, hogy a Honda az Aston Martin motorpartnereként hajtja végre a „teljes visszatérést” a 2026-os szezonban, amikor új előírások lépnek életbe a királykategóriában.

Kapcsolódó tartalom

A japán gyártó és az F1 jelenlegi kapcsolata meglehetősen bonyolult: 2021 végén hivatalosan kiszálltak a királykategóriából, a Red Bull két alakulatának viszont ennek ellenére továbbra is szállítanak erőforrásokat, a legutóbbi megegyezés értelmében 2025-ig. Partnerségüket egyébként röviddel a „kiszállás” után újra szorosabbra fűzték.

Idén például a logók is visszakerültek az autókra, és a hivatalos dokumentumokban is újra felbukkant a Honda neve, mint motorszállító (a 2021-es távozás után papíron Red Bull-motorral versenyeztek a bikások F1-es autói).

Eközben a gyártó részt vett a 2026-os szabályok kidolgozásával kapcsolatos egyeztetéseken, tavaly pedig felmerült, érdeklődik a „teljes visszatérés” iránt. Az év végén például regisztráltatta magát a 2026-tal kezdődő érára, annak ellenére, hogy motorpartnere még nincs, a Red Bull ugyanis – miután úgy tűnt, a japánok búcsúznak – elkötelezte magát a Ford mellett.

A gyártó képviselői hivatalosan még nem kommunikálták a visszatérés témáját, a Race információi szerint viszont egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy zöld utat adjanak a 2026-os projektnek. És itt jön képbe az Aston Martin!

Lance Stroll és Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

A Hondának ugyanis szüksége van egy partnerre, három istálló pedig kifejezetten jó választás lehet: korábban szóba is hozták őket a McLarennel és a Williamsszel is (az előbbi alakulattal a télen állítólag tárgyalásokat is folytattak), az utóbbi időben viszont az Aston Martin neve merült fel velük kapcsolatban. Sőt, az említett portál úgy tudja, egyre nagyobb a valószínűség annak, hogy a Honda a zöldekkel fog össze 2026-tól kezdődően.

Az Aston Martin ugyanis egyre fontosabbnak érzi, hogy függetlenedjen a Mercedestől és az erőforrások terén is saját útját járja. Felmerült például, hogy saját motort építenek az új érában, ezt viszont végül elvetették. Ellenben azzal, hogy gyári szintű együttműködésbe kezdjenek egy meglévő gyártóval, és amikor megvizsgálták a lehetőségeiket, arra jutottak, hogy az egyetlen járható út a Hondával való partnerség lehet.

A többi nevezőnek ugyanis már van gyári csapata, amire valószínűleg nagyobb figyelmet fordít, mint egy partnerre – az Aston Martin ebből a „partner” skatulyából akar kitörni.

Amennyiben a felek megegyeznek, a silverstone-i bázisú alakulat (ami számos néven és vezetőséggel versenyzett már az előző években, évtizedekben) „újraegyesülne” a Hondával, azzal a gyártóval, melynek partnereként az 1990-es évek legvégén fennállása legjobb eredményeit érte el (akkor Mugen néven futó Honda-erőforrásokat használt), mielőtt 2002-ben elváltak útjaik.

Lance Stroll (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak