Musorujsag
Élő Eredmények

„Egy kalap s***!” – kiakadt a szlogenlopó F1-re az Indycar vezére

„Egy kalap s***!” – kiakadt a szlogenlopó F1-re az Indycar vezére

F1i, Indy Star
Ellopták a szlogenjüket, kifakadtak a Forma–1-re. És már nem először. Indianapolisnak nincs ínyére, amit a királykategória az Egyesült Államokban megengedett magának.

A rapper LL Cool J kivonult, beköszönt, majd közölte, amit most az F1-es Miami Nagydíjon látni fog a közönség, az „a motorsportok legnagyobb látványossága.” Az angol „greatest spectacle in motorsport” kifejezést nem először sütötte el az F1 önmagára, és nem is először vívta ki valaki haragját ezzel.

A múlt vasárnapi versenyt felvezető versenyzőbemutató műsor részeként elhangzott mondat az Indianapolisban rendezett Indy 500-as verseny hivatalos szlogenje is egyben. És ennek megfelelően az ottaniak fel is háborodtak…

„Hallottam ezt. És a reakcióm az volt: »Fogadok, hogy a szurkolók tudják, hogy ez egy kalap s***!« A »Versenyzés Legnagyobb Látványossága« itt lesz (Indianaplisban) májusban”

– nyilatkozta az IndyStarnak Mark Miles, az Indycar-sorozatot működtető és az Indianapolis Motor Speedwayt fenntartó Penske Entertainment Corporation ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó tartalom

Ezzel arra utalt, hogy a rendszerint májusban megrendezett Indy 500-as versenyüknek hivatalosan a ’The Greatest Spectacle in Racing’ a szlogenje, és ezt le is védették, vagyis senki sem használhatja rajtuk kívül.

Fotó: XPB

Az F1 egyébként az amerikai Liberty Media színrelépése óta előszeretettel használ efféle túlzó és fennkölt jelzőket önmagára. Bejelentéseikben és kommunikációjukban többször a „földkerekség” és a „bolygó” legnagyobb látványosságaként aposztrofálták a bajnokságot. De a fenti szlogen sem először hangzott el, hiszen az idén debütáló másik amerikai helyszín, a Las Vegas-i Nagydíj kapcsán is használták már, és Indianapolis már akkor is szót emelt ez ellen.

„Volt egy kis párbeszédünk velük, amikor felbukkant ez Vegas kapcsán, és ez nagyon informális és gyors volt, szóval meglepett a mostani. De nem gondolnám, hogy ez lenne náluk a bevett gyakorlat”

– mondta Miles a szlogenlopásról, hozzátéve, szerinte a végjegyükkel kapcsolatos szabálysértés nem fog folytatódni.

Az amerikai felvetette, az F1 talán tisztában sem volt azzal, hogy mi történik. „Nem tudom, hogy a láncolatukon belül ki írt ilyesmit és adta oda, hogy aztán bemondják a mikrofonba, de kétlem, hogy ilyen felső körökből jött volna” – utalt arra, hogy szerinte Stefano Domenicali, az F1 ügyvezetője nem rendelte volna el az ő szlogenjük használatát.

Fotó: XPB

Közben az Indianapolis Motor Spweedway-versenypálya igazgatója, Doug Boles is megszólalt az ügyben, és jelezte, ismét fel fogják venni a kapcsolatot az F1-gyel. „Inkább kimondottan Vegasszal volt efféle problémánk. Most először hallottam ezt Miamival kapcsolatban. Szóval újra fel fogjuk hívni a barátainkat.”

„Nem láttam a marketinges anyagaikban olyasmit, amiről megállapodtunk, hogy nem az ő védjegyük és ezért békén hagyják. Szóval ellenőrizzük ezt a héten.”

„Izgalmasnak találom, hogy az F1 itt van, de építsék ki a saját szellemi tulajdonukat, és menjenek, és építsék fel a saját 114 éves múltjukat ahelyett, hogy a miénket lopják el”

– jelentette ki a Best of Monday podcastnak Boles.

Nem ez az egyetlen olyan eset, ahol az Amerikában, vagyis a rivális Indycar hazájában hódítani kívánó F1 az „idegen terep, más kultúra” akadályaiba ütközik. Miamiban maga a show is, melyben a kérdéses szlogen elhangzott, vegyes fogadtatásra lelt, mind az F1-es versenyzők, mind az európai F1-szurkolók körében. Többen idegennek érezték az egészet a királykategóriától.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak