Már a bahreini téli teszten látta a Mercedes csapata, hogy az idei autója nem olyan jó, amilyennek várta és remélte. Már akkor látszott, hogy a fejlesztési tempójuk túl lassú a fölényből induló Red Bull utoléréséhez, és már akkor eldöntötték, irányt fognak váltani a koncepciójukkal.
Hogy ez pontosan mit is jelent, arról az azóta eltelt hónapokban mondtak ezt is, azt is, ám annyi már biztos, hogy a hétvégén Monacóban végre pályára gurul az alapos átalakításon átesett W14-esük.
Debütálnia már a múlt hétvégén Imolában kellett volna. A csapat az első európai helyszínt választotta az első éles bevetés helyszínének, ám mivel az F1 az extrém időjárás és az árvizek miatt lefújta az Emilia-Romagna Nagydíját, a Mercedesnek a nem éppen ideális tesztpályának számító Monacóra kellett tolnia a fejlesztések bevetését.
„Tekintve, hogy milyen tragédia érte az ott élőket, világos volt, hogy ezen a hétvégén nem versenyezhetünk. Emberileg érthető, és emellett minden más a háttérbe szorul” – mondta Toto Wolff csapatfőnök az imolai hétvége törléséről az osztrák Oe24 portálnak.

Elismerte, az újítások teszteléséhez Imola jobb pálya lett volna. „Természetesen jó lett volna látni, hogyan teljesít az új autó. Amikor teljesen átalakítasz egy autót, tudni akarod, hogy mire képes a fejlesztési csomag” – magyarázta, hozzátéve, az első konkrétabb eredményeket Barcelonára várják csak.
„Monacónak köze sincs az átlagos versenypályákhoz, ezért a mostani hétvégén nem fogjuk látni, mennyit változott az autó és ez mennyit hozott pontosan. Szóval izgalmas lesz”
– bocsátotta előre Wolff.
Acsapata futamelőzetesében eközben úgy fogalmazott: „Ez egy különleges esemény, de még így is lehetőséget kínál a csapatnak a fejlesztésekkel való ismerkedésre. Ugyanakkor óvatosnak kell lennünk, és nem szabad túl sok következtetést levonnunk ebből a hétvégéből.”
A Mercedes tavaly és idén is a keskeny oldaldobozos autókoncepcióval kezdte az évet, ám a hírek szerint ettől most kicsit el fognak kanyarodni. Wolff előrebocsátotta, nem várhatunk tőlük azonnali ugrásszerű javulást, sem az, hogy hirtelen utolérik a Red Bullt.

„Sajnos ez nem megy ilyen gyorsan. De remélem, hogy előrelépünk” – mondta. „Reagálnunk kellett a Red Bull fölényére, mert nem találtunk megoldást a régi autónk gyorsabbá tételére, ezért újjáépítettük a padlólemezt, a kocsitestet és az első felfüggesztést.”
Az újításokkal amolyan új alapra tesznek szert, ami ajtót nyithat előttük a hatékonyabb és gyorsabb fejlesztésre.
„A Forma–1-ben nem léteznek csodák. Nem fogunk hirtelen fél másodpercet gyorsulni. De remélhetőleg pár problémával kevesebb lesz, és tovább dolgozhatunk egy versenyképes autón. Az eddigi túlságosan merev és makacs volt”
– mondta Wolff, aki azt reméli, hogy ha sokkal gyorsabbak nem is lesznek, de az autójuk mostantól stabilabb, kiszámíthatóbb lesz, amivel a versenyzők is könnyebben bánnak majd.
A Mercedes a hírek szerint többek között azért döntött az újítások monacói bevetése mellett, mert az eddigi gyengébb teljesítményük miatt egyfelől nem túl nagy a kockázat, másfelől már eleve az új verziójában készítették a W14-est Imolára, és bonyodalmas lett volna visszaépíteni a gépeket, hogy aztán Barcelonára ismét átalakítsák őket. Emellett az átállásuk jelzi, hogy magabiztosak az előrelépést illetően, és hisznek benne, hogy az új verzió még tesztelés nélkül is jobb kiindulóhelyzetet jelenthet, mint a már jól ismert régi.