Az elmaradt imolai hétvégén akarta először pályára vinni az alaposan átalakított autóját a Mercedes, ám mivel erre nem volt lehetősége, a debütálás a nem éppen ideális teszthelyszínnek számító Monacóra maradt. A hírek szerint azért nem visszakozott a csapat, mert az átváltozás túl nagy léptékű ahhoz, hogy egyik hétről a másikra visszaalakítsák a W14-esüket a korábbi állapotába, majd Barcelonára ismét felszereljék rá a fejlesztéseket.
Kapcsolódó tartalom
Toto Wolff csapatfőnök már Miamiban jelezte, hogy egy új első felfüggesztéssel, padlólemezzel és átalakított kocsitesttel készülnek. Monacóban már a csütörtöki sajtónap előtt kiszivárogtak az első fotók amik megerősítették, valóban szembetűnő a megújulás.
A spanyol újságírónak, Albert Fabregának már szerdán lehetősége nyílt pár fotót készíteni a garázsban előkészített fekete autóról.
A felvételei megerősítik, amiről a tél óta ment a találgatás: a Mercedes feladta a „zéró” oldaldobozos koncepcióját, és autójára a mostani szabályciklusban először igazi oldaldobozokat szerelt fel.
Primera imagen de los muevos pontones de Mercedes.
First image of the new Mercedes sidepods. #f1 #MonacoGP pic.twitter.com/su38hzjeDN
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 24, 2023
Primeras imagenes de la evolución de Mercedes en los pontones. Entrada más ancha y redondeada para tener túnel debajo.
First pictures of new Mercedes upgrade. Widder and rounded sidepod inlet with tunnel under the sidepod. #f1 #MonacoGP pic.twitter.com/YSaLL09xxC
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 24, 2023
Sidepods. pic.twitter.com/vqoWTTv8i7
— Simon Lazenby (@simon_lazenbyF1) May 25, 2023
Egyelőre meglehetősen konzervatívnak tűnik a kialakítás. Az új dizájn inkább a Red Bull koncepcióját idézi, ám kevésbé extrém módon, nem olyan agresszív alágávágással. Elöl a jelek szerint széles és lekerekített hűtőnyílásokat alakítottak ki, miközben a borítás alatt egy csatorna fut.
A nap folyamán várhatóan további fotók is érkeznek majd a megújult Mercedesről.