Már a bahreini előszezoni teszten ráébred a Mercedes, hogy bakot lőtt, amikor kitartott a 2022-es autókoncepciója mellett a szabályrendszer második évében is. A W14-esük nem mutatott olyan formát, mint várták, és az is látszott, hogy ezen az úton járva nem fogják tudni utolérni a nagy fölénybe került Red Bullt. A fejlődés ütemét már a téli hónapokban aggasztóan lassúnak érezték.
Elkezdtek dolgozni egy átfogóbb fejlesztési csomagon, melyről a bahreini szezonnyitón árulták el, hogy egyfajta koncepcióváltást is fog hozni. A Monacóban debütáló új csomagról csütörtökön elkészültek az első részletesebb fotók, melyekből máris kiderül pár érdekesség.
A leginkább szembetűnő változást a tavaly óta sokat emlegetett oldaldobozoknál figyelhetjük meg. A Mercedes feladta az úgynevezett „zéró” dobozos koncepcióját, és hagyományos értelemben vett oldalszekrényeket épített az autójára.

E téren nyilvánvaló koncepcióváltás történt: az eddig lefelé szélesedő dobozból egy hagyományosabb, a Red Bull útját követő dobozt kreáltak, mely felül szélesebb, lekerekített hűtőnyílással rendelkezik, és hátrafelé rámpaszerűen tereli le az áramlatokat a padlólemez tetejére és a diffúzor irányába.
A kialakítás ugyanakkor nem annyira extrém, mint az erősen alávágott Red Bullé. Ilyen tekintetben inkább a Ferrari megoldására is emlékeztet, de a jellegzetes kádas kialakítás nélkül. Érdekesség, hogy korábban a többi Mercedes-motoros csapat is ebbe az irányba kanyarodott a fejlesztésben. A szintén keskeny oldaldobozokkal kezdő Williams már a múlt év közepén átváltott egy Red Bulléra emlékeztető verzióra.
Comparativas de los nuevos pontones de Mercedes
New @MercedesAMGF1 sidepods comparissions #f1 #MonacoGP pic.twitter.com/NuMcAYaPMe
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 25, 2023
Cambios también en la refrigeración del Mercedes. No solo en la entrada de pontones.
Changes also on Mercedes cooling system. Not only the sidepods inlet.#f1 #MonacoGP pic.twitter.com/hIjZMVDLjw
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 25, 2023
Az első fotókon a csapat által átalakított új első felfüggesztés is látható. A Mercedes korábban pedzegette, hogy az idei autójukkal nemcsak aerodinamikai, hanem mechanikus problémák is vannak, valamint arra is utaltak, hogy a kettő összefügghet. Gépük nehezen vezethető volt az első versenyeken, a versenyképessége is ingadozott, ami annak következménye, hogy nem volt elég széles a működési tartománya.
A szakemberek szerint a Red Bull idei gyorsaságának kulcsát a felfüggesztésének kialakítása jelenti, mely stabillá és kiszámíthatóvá teszi az autó aerodinamikai működését. A riválisok nem véletlenül fordítanak nagy figyelmet az első és hátsó felfüggesztés fejlesztésére.
A Mercedes ezek mellett egy új padlólemezt is bevet Monacóban, ám ennek változásait értelemszerűen már nehezebb lesz kiszúrni kívülállóként.

Toto Wolff csapatfőnök előre jelezte, nem várhatunk csodákat a fejlesztéseiktől, sem azt, hogy hirtelen fél másodperccel gyorsabbak lesznek és a Red Bull-lal kezdenek versengeni.
Olasz források szerint az új csomag a debütálás eredeti helyszínén, Imolában körönként 0,2 másodperces javulást ígért a szimulációk alapján. Monacóban a hatás még nem egyértelmű, és Wolff figyelmeztetett is: egy ilyen pályán nem vonhatnak le messzemenő következtetéseket.
Wolff azt is aláhúzta, hogy a mostani fejlesztési csomag csak a kezdet, egy új irányba tett első lépés, melytől azt remélik, hogy egy kiszámíthatóbb és kezelhetőbb autót biztosít a versenyzőik számára, miközben benne van a nagyobb mértékű és gyorsabb ütemű fejlődés potenciálja.