Pont nélkül, a csapattársa árnyékában teljesítette az első 5 idei Forma–1-es versenyhétvégét Nyck de Vries. Miközben tavaly a Williamsszel megejtett monzai pontszerző beugrása után még az egész paddock dicsérte, most a királykategória másik oldalát is megismerheti: a balesetei, hibái és a vártnál gyengébb tempója miatt máris megindult a találgatás arról, mikor rúgja őt ki az Alpha Tauri…
A monacói sajtótájékoztatóján, melyen sok újságíró sereglett össze a vele kapcsolatos pletykák miatt, meg is jegyezte: „Tavaly láttam utoljára ilyen sok embert itt” – utalt a Monzát követő népszerűségére.
A közelmúltban Helmut Marko Red Bull-tanácsadó is elbeszélgetett vele, és jelezte: most, hogy számára ismerős pályák következnek (az eddigiek közül Dzsidda, Melbourne és Miami is új volt neki), kézzelfogható javulást vár tőle.

„Szerintem teljesen normális, hogy beszélgetsz a főnökeiddel. Az elmúlt két hétben nem sokat beszéltünk. Őszintén szólva ennél többet nem tudok mondani” – fogalmazott De Vries az állítólagos fejmosás kapcsán.
A kérdésre, kért-e megerősítést a hírek láttán Helmut Markótól arra, hogy nincs veszélyben az állása, elmondta: „Ó, nem. Egyáltalán nem! Próbálok nem olvasni semmit a médiában a hétvégék alatt és körül, mert nem feltétlenül érzem ezt segítségnek. De ez már korábban is így volt. Valamennyi eljutott hozzám a kapott üzenetekből, de nem igazán olvastam semmit magamról.”
E pletykák mindenesetre nem érték váratlanul a hollandok újoncát, ugyanakkor megerősítette, egyelőre biztonságban érzi az ülését.
„Igen. És nem is sokkolt ez. Teljesen normális. Ilyen ez a szakma. Mindig így ment, a Red Bullnál és a Forma–1-ben is. Komolyan hiszem, hogy nincs különbség a szezon korai szakaszához képest”
– mondta a 28 éves versenyző a Red Bulltól kapott vélt ultimátumról.

„Mindig teljesítened kell, hozni az eredményeket. Egész pályafutásom során így volt. Versenyzőként mindig a túlélésért küzdesz, és mindig teljesítened kell, hogy a pályafutásod folytatódhasson és sikeressé válhasson. Ez normális, mindig így volt.”
Hozzátette, a vele szembeni elvárások a Forma–E-ben szerzett bajnoki címe és a monzai sikeres beugrása után talán túlságosan magasak voltak. „De erre nincs ráhatásom. Csak arra, amit a pályán teszek. És mint mondtam, nem igazán olvasgatok” – fűzte hozzá.
Elismeri a hibáit
A Red Bull versenyzőprogramját irányító Marko a közelmúltban több interjúban is kimondta: De Vries eddig nem felelt meg az elvárásaiknak. A német Formel1.de-nek azt mondta, két-három tizedmásodperccel lassabbnak bizonyult eddig csapattársánál, Cunoda Jukinál, és mindenképpen össze kell szednie magát.
Az osztrák ugyanakkor cáfolta, hogy bármiféle ultimátumot adtak volna a versenyzőjüknek, a lehetséges helyettesek (Liam Lawson és Ivasza Ajumu) kapcsán pedig megjegyezte, ha fel is merül a versenyzőváltás lehetősége, jelenleg inkább 2024 kapcsán merülhet fel. Jelezte, japán versenyzőjüknek még a szuperlicence sincs meg, idén kell megszereznie.
De Vriesnek tehát még van ideje meggyőzni a főnökeit. A nyomás viszont nem kicsi. Bár ehhez már hozzászokott. „Nem hiszem, hogy nagyobb lenne a nyomás, mint máskor. Valójában az egyetlen különbség az, hogy a Forma–1 körül nagyobb a hírverés. Főleg amikor van egy kis szünet, és van idő találgatni, pletykálni. Ez jelenti a legnagyobb különbséget a többi bajnoksághoz képest. De ami a munkát illeti, mindenkinek végeznie kell a feladatát és hoznia kell az eredményt” – szögezte le.

De Vries Ausztráliában Logan Sargeantbe hajtott bele hátulról az utolsó állórajtnál, Bakuban az időmérőn ment falnak, a versenyen pedig baleset miatt esett ki. Előtte még Lando Norrisba is belement, aki keményen kritizálta is ennek kapcsán. Az efféle hibák egy F1-es pályafutás kezdetén elbizonytalaníthatják a versenyzőt, ám De Vries állítja, ő nem riad vissza a határok feszegetésétől.
„Mindenképpen úgy vélem, hogy túl sok hibát követtem el. Ezt nyíltan beismerem.”
„De azt is hiszem, hogy a tempóm párszor igen jó volt, és ez magabiztossá tesz. Egyszerűen nem sikerült mindent összeraknom. De hiszem, hogy a sebességem nagyjából megvolt. Ez egy tanulási folyamat. Néha megy, néha nem. Véthetsz kicsi vagy nagy hibát, de mind emberek vagyunk, hibázunk, majd továbblépünk” – mondta az Alpha Tauri 28 éves újonca.
Végül hozzátette, kilépni ebből a spirálból szerinte egy módon lehet. „Nem szabad erőltetni a dolgokat, mert amint erőlteted őket, jönnek a hibák. El kell fogadnom, hogy keresztül kell mennem ezen a tanulságos időszakon, mielőtt jobb leszek” – magyarázta, megerősítve, a pletykák nem vették a kedvét, és továbbra is kiváltságosnak érzi magát, hogy F1-es versenyző lehet és a leggyorsabb autókat vezetheti a világon.