Monaco sok szempontból rendhagyó és különleges helyszíne a versenynaptárnak – még úgy is, hogy abban egyre több az utcai pálya. Ezen a hétvégén sokak szerint a szezon szempontjából is hozhat egy különlegességet: elnyomhatja annyira az eddig domináló Red Bull erősségeit, hogy Max Verstappenék elszenvedjék idei első vereségüket.
George Russell az idénynyitó Bahreini Nagydíjon azt jósolta, hogy a Red Bull az összes idei versenyt meg fogja nyerni, ám a hercegségbe érve úgy fest, már kicsit másképp értékeli a helyzetet. Amikor az M4 Sport helyszíni riportere, Szeleczky Ádám arról kérdezte, érez-e esélyt a lassú utcai pályán a Red Bull ellen, nem a Mercedes, hanem egy rivális esélyeit kezdte latolgatni…
„Szerintem a Ferrari lesz a legjobb ezen a hétvégén. A múltban is nagyon gyorsak voltak itt, és most a legpuhább gumival megyünk, a C5-össel, amin mindig nagyon jók”
– állapította meg a brit, kiemelve, az elmúlt tíz évet tekintve a Scuderia gyakran volt versenyképes Monacóban.

E véleményével nincs egyedül. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a hétvége előtt ugyancsak a Ferrarit emlegette első számú ellenfelükként. „Az eddig látottak alapján a Ferrari a lassabb kanyarokban időnként gyorsabb a Red Bullnál. A legnagyobb előnyüket viszont az jelenti, hogy gyorsan fel tudják melegíteni a gumikat. Ez az időmérős körön döntőnek bizonyulhat” – vélte az osztrák.
Russell tehát sebezhetőnek érzi a Red Bullt, ugyanakkor attól tart, hogy ezt a Mercedesnek nehéz lesz kihasználnia.
„Ami a Mercedest illeti, Monacóval nem alkottuk a legerősebb párost a múltban. Még akkor sem, amikor a Mercedesé volt a legjobb autó. De nem is arra tervezzük az autónkat, hogy gyors legyen Monacóban, mert nem ez jelenti az átlagot.”
„Szóval akár jó hétvégénk lesz, akár rossz, nem fogunk túl sokat belelátni. Nyilván a lehető legjobb eredményre törekszünk, de ítélkezni csak Barcelonában fogunk” – mondta az egyszeres futamgyőztes.
Kapcsolódó tartalom
Megújult autó, rossz teszthelyszín
Az értékeléssel egyúttal már arra is célzott, hogy a W14-esük jelentősen megújult erre a hétvégére. Eredetileg a lefújt imolai versenyen tervezték felmérni az új oldaldobozzal, első felfüggesztéssel és padlólemezzel ellátott autójukat, ám végül úgy alakult, hogy rendhagyó körülmények között kerül sor a tesztre.
„Normál esetben nem ez az a hely, ahol fejlesztéseket teszel fel az autódra, szóval észben fogjuk tartani, hogy talán nem tanulhatunk túl sokat a fejlesztésekről ezen a hétvégén. Ennek kapcsán várunk egy hetet. Ugyanakkor nagyon hisszük, hogy javulást fog hozni a teljesítményünkben”
– mondta óvatosan Russell.
Kapcsolódó tartalom
Az autón a legszembetűnőbb változást az jelenti, hogy végre van igazi oldaldoboza a Mercedesnek. A csapat közel másfél év után szakított a „zéródobozos” koncepcióval. Versenyzőjük szerint azonban nem ez lesz a döntő. „Más, ez biztos. De nincs varázsmegoldás. Egyszerűen csak ki akartuk pipálni ezt a rubrikát, hogy azt mondhassuk, megvan, ezt kizárhatjuk. Mindenképpen fejlődött az autó, de hogy ezen a hétvégén ezt érezni fogjuk-e vagy sem, az már más kérdés. Barcelona viszont remek hely a bizonyításra, hogy kiderüljön, hogy állunk az Aston Martin, a Red Bull és a Ferrari ellen. Szóval ezt a hétvégét félretesszük, és Barcelonában meglátjuk, hogy mennyire jó” – összegzett.