„Á, pajtás! Kiállok, mert ilyen beállítással oda fogom csapni az autót” – jelezte Max Verstappen mérnökének a Monacói Nagydíj első szabadedzésének harmada táján. A címvédő mintha bal lábbal kelt volna fel, hiszen már a rajtnál, a garázsból kifelé panaszkodni kezdett. Akkor még a kuplunggal volt baja. Pár perccel később azt mondta, folyamatosan az úthoz verődik a Red Bull hasa. Valamivel később nehezen vezethetőnek nevezte az RB19-est a tempós szakaszokon, majd újra az úthoz verődést emlegette. Közben többször is a fejét csóválta, a kezével hadonászott vezetés közben. Testbeszédéről lerítt, mennyire frusztrált.
Mérnöke az akkori állás ismertetésével próbálta kicsit elterelni a holland figyelmét a problémáról, ám nem sikerült neki. Ekkor közölte vele: nincs módjuk megoldani a gondot az edzés alatt.
A kétszeres világbajnoknál az autó hátsó hasmagasságával próbáltak játszani, ám mint azt Christian Horner csapatfőnök a német Sky Sportnak elárulta, nem érezték olyan komolynak a bajt, mivel egyfajta kísérletről volt szó.
„Kipróbáltunk valamit, ami Maxnak nem tetszett. A szünetben változtatni fogunk, és meglátjuk, jobban be tudjuk-e állítani számára az autót. Checónál nincs probléma”
– erősítette meg a brit.
Verstappen a 6. időeredménnyel zárt, 0,872 másodperces hátránnyal az első Carlos Sainzhoz képest. Sergio Pérez eközben 4. volt 0,666 másodperces lemaradással.

Helmut Marko tanácsadó a Servus TV-nek magyarázta el, mi történt.
„Leegyszerűsítve: ami a szimulátorban tökéletesen működött, a pályán nem valósul meg. Változtatnunk kell pár dolgon az autón. Remélhetőleg a második edzésre helyre tesszük.”
Az osztrák megerősítette, Péreznél nem voltak ilyen komoly gondok. „Világos, hogy főleg Max beállításaival mentünk mellé.”
A folytatás kapcsán mindkét főnök nyugalomra intett. „Át kellett állítanunk valamit, változtatni valamit a hangoláson, és meg próbáljuk a pályához hangolni az autót” – mondta Horner.
Markónál eközben arról érdeklődtek, szerinte a bajnokságban küzdő két versenyzőjük közül ki lehet a jobb a hercegségben. „Max nyerni akar itt, Pérez meg akarja védeni a tavalyi győzelmét, és mindketten maximálisan motiváltak. De mindenekelőtt egy olyan autót kell biztosítanunk számukra, amivel bizonyíthatnak” – hangsúlyozta az osztrák.