Az elmúlt évek legizgalmasabb és legfordulatosabb időmérő edzését hozta az idei Monacói Nagydíj. Négy csapat négy versenyzője volt harcban az elsőségért, az élen hárman váltották egymást a Q3-ban, és a döntés az utolsó utáni pillanatra, a leintés utánra maradt.
Max Verstappen akkor tolta egy hellyel lejjebb az addig élen álló Fernando Alonsót, akit 0,085 másodperccel győzött le. Egy olyan körrel, melynek a kétharmadánál még bő két tizedmásodperces hátrányban volt.
A nagy fordításhoz Verstappennek a pálya minden milliméterét használnia kellett. Az utolsó kanyarokban sorozatosan érintette a falakat, az utolsó kanyarból pedig egy elég komoly koccanással jött ki.

Christian Horner csapatfőnök a pályafutása egyik legjobb időmérős körének nevezte a mostanit, ám Verstappen nem feltétlenül értett vele egyet. „Nem, nem gondolnám, hogy az. De elég jó volt, és örülök, hogy megvan az itteni első pole-om. Mindig nagyon mozgalmas itt. Végre volt egy sima Q3-as menetem, és klassz, hogy mindenki a határon lehetett. Az egész időmérő igazán jól alakult” – értékelt a címvédő.
A körét egészében nézve talán valóban nem lehet tökéletesnek nevezni, ám éppen ez tette különlegessé, hiszen vert helyzetből kellett talpra állnia. „Egy kicsit nehezemre esett felmelegíteni a gumikat az első körre és mindent összerakni, mindegyik szektort.”
„Tudtam, hogy az utolsó körben muszáj megcsinálnom, mert ők javítottak, és azt is tudtam, az utolsó szektorba érve, hogy hátrányban vagyok velük szemben. Szóval megnyomtam az utolsó szektort, mindent kockára tettem, hogy visszahozzam a köridőt, és szerencsére sikerült is.”
Verstappen két tizedet nyert Alonsóval szemben a pálya utolsó szakaszán. „Végig egész gyors voltam az utolsó szektorban, de az utolsó körben egyértelműen keményebben nyomtam ott.”
A Red Bull-os pénteken azt mondta, a tavalyi és tavaly előtti Q3-as piros zászlók után idén próbál erős első kört teljesíteni, hogy biztosra menjen. Már a boxutcai lámpa zöldre váltása előtt ki is vonult, és elsőként teljesítette a mért körét, ám az gyengén sikerült. Aztán a többiekkel ellentétben még további két javítása volt. A korai kimenetelének is köszönhette, hogy övé lett a csattanó. „Ebben láttam a legjobb esélyt a pole-szerzésre. Mindegyik autó másképp reagál a gumik melegítése szempontjából egy körön, és nálunk ez volt a helyes választás” – magyarázta Verstappen, aki örült, hogy ezúttal nem volt megszakítás.

Az utolsó köre kapcsán elmondta, a gumimelegítés miatt került hátrányba. „Volt előttem pár autó, akik talán megszakították a kört. Nem volt ideális a kör kezdete. Talán ezért is voltam hátrányban az első szektorban. Aztán minden kezdett összeállni. És itt minden a magabiztosságról szól. Amikor nem érzed, hogy a gumik teljesen készen állnak, nem fogsz olyan keményen lépni a fékre az első kanyar előtt, és onnantól lépéshátrányban vagy. Sok dolog kell ahhoz, hogy tökéletes kört fuss itt.”
A pole tökéletlen körrel is meglett neki, és ez Monacóban felér egy fél futamgyőzelemmel. Verstappen elismeri, a Red Bull-lal a szombati akadály volt a nehezebb. „A versenynek rendben kell lennie. A lényeg, hogy tiszta legyen a rajtom. Persze Monacóban mindig lehet káosz, de a versenytempó és az autó viselkedése, gumikezelése rendben van. A lényeg, hogy mindent összerakj egy körben, ami nehéz Monacóban az autó karakterével” – mondta a Red Bull-os, aki először szerzett pole pozíciót a hercegségben.