Mindössze 0,084 másodpercen múlt. Fernando Alonso a Monacói Nagydíj időmérő edzésének leintésekor még pole-szerzőnek érezhette magát, ám akkor jött Max Verstappen az elképesztő falradírozó utolsó szektorával, és letaszította őt a második helyre.
A spanyol már csütörtökön ígérte, minden eddiginél nagyobb kockázatot fog vállalni Monacóban, mert érzi, hogy ez lehet az ő és az Aston Martin nagy lehetősége a Red Bull legyőzésére és a győzelemre. Nem tévedett. Csak éppen volt még valaki, aki hasonlóan messzire volt hajlandó elmenni a sikerért.
Amikor a Q3 első köreinél az élre állt, az őt erről tájékoztató mérnökének csak annyit mondott: „Jó! Nyomom, mint állat, pajtás!”
„Kényelmetlen szintre emeltük a kockázatvállalást, hogy úgy mondjam. Mindkét Q3-as körömön egy kicsit túlmentem a határon néha, de minden jól alakult”
– állapította meg mosolyogva a spanyol az időmérő sajtótájékoztatóján.
Nem érezte úgy, hogy bármennyi is maradt volna a körében. „Nem gondolnám” – mondta.

A pole-t az utolsó szektorban veszítette el, hiszen a középsőben Verstappen még 0,2 másodperces hátrányban volt hozzá képest. Hogy sor került a fordításra, az nemcsak a vakmerővé váló holland kockáztatásának köszönhető, hanem annak is, hogy az Aston Martin sok időt bukott az utolsó kanyarokban.
„Az utolsó szektor a leggyengébb pontunk ezen a pályán. A nyolcadik leggyorsabbak voltunk az utolsó szektorban, szóval valami történik ott, amit még ki kell elemeznünk. Talán Szingapúrig vagy hol lesz a következő lehetőség, megoldjuk” – mondta Alonso.
Hozzátette: „Van elképzelésünk arról, miért küszködtünk az utolsó szektorral. Főleg a tizennyolcas kanyarral. Egész hétvégén ez volt a leggyengébb szektorunk, nem csak az időmérőn.”

A pole közelsége kapcsán felmerült, Alonso talán Verstappenhez hasonlóan törekedhetett volna arra, hogy övé legyen az utolsó kör. Egy ilyen gyorsan javuló pályán, melyen ezredek döntenek pozíciókról, ez is sokat számíthat.
„Sosem tudhatod, bármi megtörténhet itt. Mindig lehetnek balesetek, sárga vagy piros zászlók. Fontos összerakni egy kört és az élre kerülni” – mondta Alonso. „Amikor közölték, hogy első vagyok, már csak Cunoda és Max volt körön, és tudtam, hogy ott a lehetőség a második helyre. De nagyon közel voltam a pole-hoz, szóval boldognak kell lennünk.”
Azt is elmagyarázta, miért így kell viszonyulniuk a második helyhez.
„Aggódtunk egy kicsit előzetesen a szombati teljesítményünk miatt. Vasárnaponként jók voltunk, kíméltük a gumikat, és a kopásban jók vagyunk, de az utcai pályákon kicsit nehezen melegítjük fel őket a Q3-as körökre. Viszont az első sorból rajtolunk Monacóban, szóval elvégeztük a munkát!”
A folytatás kapcsán megkérdezték, vasárnap is bevállalós lesz-e. „Kockáztattam ma épp eleget!” – mosolygott. „Be akarjuk fejezni a versenyt, meglátni a kockás zászlót, bezsebelni az elérhető legtöbb pontot. Ha ez egy normál monacói verseny lesz, dobogón kell végeznünk, nagyjából bebiztosítani a mostani pozíciónkat. Ha lehetőség nyílik, akkor élni fogunk vele, de ha nem, akkor nem azon fog múlni, hogy több kockázattal lesz esélyünk nyerni, mert itt előzni nem lehet. Egyszerűen el kell kerülni a hibákat.”

Kiemelte, ezen a pályán ez is épp elég komoly feladat. „Ez hosszú verseny. Nem hinném, hogy lenne bármilyen előzési lehetőség, mivel Monacóról beszélünk. De nagyon embert próbáló verseny ez, nem kíméli az autót, a váltót, a fékeket. Sok dolognak kell stimmelnie a hetvennyolc körön, szóval összeszedettek leszünk, koncentrálunk, és élesnek kell lennünk taktikai szempontból, valamint a kerékcseréknél.”
„Unalmas versenynek tűnhet kívülről a monacói, könnyűnek, de rendkívül nehéz jó állapotban tartani az autót ezeken az utcákon hetvennyolc körön keresztül” – fogalmazott az Aston Martin veteránja.