Musorujsag
Élő Eredmények

Sainz kiakadt a Ferrari taktikáján

Sainz kiakadt a Ferrari taktikáján

Autosport
Hiányolta a türelmet Carlos Sainz az ismét megkérdőjelezhetően taktikázó Ferrari részéről Monacóban. Tiszta versenyt ő sem futott.

Dobogóról álmodott Carlos Sainz, be kellett érnie a 8. hellyel a vasárnapi Monacói Nagydíjon. A helyzetüket már az időmérő edzés után jól mérte fel: „A tempó megvan, csak a pozíció nem” – utalt arra, hogy legyőzhetőnek érzi Esteban Ocont, de nem tudja, hogyan előzi majd meg a negyedik helyről.

Próbálkozni éppen próbálkozott. Például a 13. körben, amikor az alagútból kiszáguldva meglehetősen távolról csúszott bele az Alpine-ba a sikán féktávján, letörve a Ferrari vezetőszárnyának felét. A spanyol szerencséje az volt, hogy a lifegő szárnyelemet elhagyta, az FIA pedig nem intette ki, így kitarthatott a pályán elfoglalt pozíciója mellett.

Carlos Sainz (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

Ocon a 33. körben állt ki kereket cserélni, és a szervizelése elhúzódott, így a Ferrari gyorsan Sainzot is a boxba parancsolta, hátha összejön a fordított elévágás. Nem jött össze, és ez Sainznak nem tetszett. Jelezte is csapata felé, hogy még kint akart maradni.

„El***sztük! Pontosan erről beszéltem” – dühöngött a csapatrádión. A Ferrari jelezte, hogy közben Lewis Hamiltonnal szemben is próbálták védeni magukat, amire Sainz csak annyit mondott: „Nem érdekel Hamilton! Még nagyon gyors voltam, a ****”

Sainz úgy érezte, csapata elkapkodta a taktikát, miközben ő éppen türelemjátékot tervezett játszani. „Mozgalmas verseny volt. Végig üldöztem Ocont, ott voltam a váltóján. Megkíméltem a gumimat, a kemény gumit, és úgy tűnt, lassú lett a kerékcseréjük. A boxba vezető körömön szárnyaltam, és úgy döntöttünk, próbálkozunk a fordított elévágással. Talán az akkor mutatott tempóm alapján egy kicsit türelmesebbek is lehettünk volna. De ez van” – mondta Sainz.

Carlos Sainz (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

Ezzel azonban a dobogóról maradt le, a nyolcadik helyre saját hibájának köszönhetően került. Az eső érkezése után a Ferrari versenyzői az utolsók között álltak ki kerékcserére. A spanyol viszont addigra túl volt már egy kicsúszáson, aminek következtében Charles Leclerc megelőzte. Majd a késői cseréje miatt Lewis Hamilton és George Russell is.

„Monaco mindig lutri, és ma mindenki számára lutri volt. Talán én kaptam belőle a legrosszabbat” – utalt arra, hogy mivel Leclerc mögé került, neki kellett várnia a csapattársa mögött az egyszerre megejtett kerékcseréjükkor.

„Az első kiállás vitatható volt. Felül fogom ezt vizsgálni, mert nagyon gyors voltam a bevezető körömön, és úgy érzem, több idő van bennem, ha szabad előttem az út. Kíméltem a gumikat, aztán hirtelen kiálltunk, és ez frusztrálttá tett. Nem kellett volna megmutatnom ezt a rádión keresztül.”

Carlos Sainz (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

Főnöke, Frédéric Vasseur nem hibáztatta Sainzot. „Megértem, hogy Carlos frusztrált. Fennakadt Oconon, és látta, hogy Alonso és Verstappen hogyan húznak el. Valószínűleg jobb volt a tempója, és bosszantotta” – vélekedett a csapatfőnök, ugyanakkor hozzátéve: „Szerintem helyes volt a taktikánk, mert amikor a boxba hívtuk őt, az volt a cél, hogy védekezzünkHamlton ellen.”

Sainz az 54. körben a Mirabeau-ban bemutatott kicsúszásáról elmondta: „Megindult a hátulja, amikor fékeztem. Időmbe került, de még meg tudtam menteni. Ma lényegében mindenki megpördült, falnak koccant. Egy igazi lutri volt ilyen körülmények között menni. A gumik őszintén szólva katasztrofálisak voltak. A köztesen és a száraz gumikon is küszködtem,”

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

További tartalmak