Csak egy hatodik hely termett Charles Leclerc-nek az idei Monacói Nagydíjon. Az őt odahaza sújtó átok most sem tágított, hiszen ő a harmadik rajthelyet szerezte meg az időmérő edzésen, ám utólag kapott egy három rajthelyes büntetést, mivel a Q3 végén feltartotta Lando Norrist az alagútban.
Már az FIA indoklása is érdekes volt, hiszen a versenybíróság a vizsgálatok után szinte felmentette Leclerc-t a felelősség alól, és hangsúlyozta, hogy a bajt az őt túlságosan későn tájékoztató Ferrari okozta. Hivatalos indoklásukban kiemelték: „Leclerc csapata elmulasztott bármiféle figyelmeztetést adni neki Norris közeledéséről, egészen addig, amíg Norris már közvetlenül mögötte nem volt. Ezenkívül a pálya előző szakaszán a diskurzus végig a rivális versenyzőkről szólt, nem a hátulról érkező forgalomról, ami kritikus feladat ezen a pályán.”

A vizsgálat után Norris megértően beszélt Leclerc helyzetéről, miközben a Ferrarit kritizálta.
„Itt mindig nehéz. Ő mindent megtett, amit tudott, de ettől még tönkretette a körömet. A rádióját visszahallgatva elmondható: csak Verstappen köréről beszélnek, és élő információkat adnak neki ahelyett, hogy arra koncentrálnának, ki van mögötte. Én ezt igazán nem értem”
– szúrt oda a vörösöknek.
A monacói már szinte hozzászokott a csalódásokhoz és a váratlan akadályokhoz a hazai versenyén. „Szombaton túl későn kaptam az információt, és természetesen ezzel vasárnapra is hátrányba kerültem. Persze, hogy bosszantó. Bármelyik hétvégén az lenne, de a hazain még inkább az. Másfelől csak mennem kell tovább leszegett fejjel, mert a szezon még hosszú, nem csak egy versenyből áll. Még ha a mostani talán többet is jelent, mint a többi. De a pontszám ugyanaz, mint máshol, és Barcelonában újra próbálkozom. Remélhetőleg ezúttal jó hétvégém lesz” – mondta Leclerc.

A rajthelyéhez képest vasárnap nem sikerült előrébb lépnie. Bár az esőben más taktikával talán lehetett volna esélye rá, főnöke, Frédéric Vasseur elismerte, a futamukat alapvetően szombaton rontották el a büntetéssel. A verseny után elárulta, bocsánatot kértek versenyzőjüktől, vagyis elismerték, hogy a feltartás leginkább az ő lelkükön szárad.
„Frusztrált volt Monacóban az elmúlt években, és a szombat is kemény volt. Először is nehéz volt, mert egy tizedmásodperccel bukta el a pole pozíciót, két századmásodperccel az első rajtsort, majd jött az ítélet” – mondta Vasseur.
„Mi mást tehetnék, mint hogy bocsánatot kérek tőle a csapat nevében, és elismerem, hogy végezhettünk volna jobb munkát is? Javítanunk kell a kommunikációnkon a boxfal és Charles között az efféle helyzetekben. Mindkét oldalról.”
„A körülmények miatt is történt. Az alagútban voltak. De rendben van, nem próbálok kifogásokat keresni, mert a fejlődés szempontjából az a lehető legrosszabb módszer. Egyszerűen javítanunk kell.”
A francia megerősítette, versenyzője kiszolgáltatott helyzetben volt. „Charles az alagútban nem láthatta Norrist a visszapillantójában, és ha az alagút után szólunk neki, már láthatja Norrist, és elkerülheti, hogy a versenyíven legyen. Az alagút íve sem túl egyértelmű. De világos, hogy hibáztunk, és ez sokba került nekünk, hiszen a harmadik helyről rajtolva egy más versenyünk lett volna. De tanulnunk kell ebből” – fogalmazott a csapatfőnök.