Kezdjük egy átlagos kérdéssel. Ha meg kellene győznöd valakit, hogy versenyezzen a Forma–1-ben, hogyan tennéd? Miért olyan élvezetes a Forma–1?
Hülkenberg: Nagyon sok oka van. Ez az autósport csúcsa, itt mennek a világ leggyorsabb, legnagyobb kihívást jelentő autói. Ez már önmagában két elég erős érv!
A mezőny egyik legtapasztaltabb tagja vagy, mindent láttál már, amit az F1-ben látni lehet. A kihagyásod után változott bármit a sportágról alkotott nézeted vagy hozzáállásod? Milyen volt visszatérni?
Hülkenberg: Jó érzés három év után újra itt lenni! Teljesen felfrissültem, és emellett megtapasztaltam, milyen a paddocktól távoli élet. Értékes idő volt, ami más perspektívába helyezte számomra a Forma–1-et és az iránta érzett szeretetemet. Jobb emberként és versenyzőként tértem vissza a 2019-es énemhez képest. Egyelőre nagyon élvezem a Haasnál töltött időt, sikeréhesen várom a folytatást!

Szóba hoztak a Haasszal, amikor elhagytad a Forma–1-et, de akkor azt mondtad, egy győzelemre esélyesebb csapatnál szeretnél versenyezni. Három évvel később mégis aláírtál velük, bár tény, hogy a csapat mostanra erősebb lett. Változtak az elvárásaid? Most kisebb célokért harcolsz, vagy továbbra is győzni szeretnél?
Hülkenberg: Mindig a legtöbbet akarod kihozni magadból és a pályafutásodból. Mindenki győztes akar lenni, de végül csak egy ember lehet az. Reálisan kellett látnom a dolgokat. Nem volt húsz különböző ajánlatom, azzal kellett élnem, amit kaptam. Persze fontos a győzelem, de már az is különleges érzés, hogy a húsz Forma–1-es versenyző közül én lehetek az egyik. Imádom, hogy ismét versenyben vagyok és megmérkőzhetek a többiekkel, ez hiányzott az elmúlt években!
Egyike vagy azon versenyzőknek, akik képesek rendkívül gyorsan fejlődni, még néhány év kihagyás után is. Beülsz az autóba és rögtön formába lendülsz. Ezt hogyan csinálod? Elmondása szerint Günther is számított rá, hogy rögtön meglesz a tempód, de hogy ennyire gyorsan?! Mi a titkod?
Hülkenberg: Már a junior-kategóriákban is gyorsan tudtam alkalmazkodni a különböző helyzetekhez. Értettem, mire van szüksége az autónak, így tudtam, milyen beállításokon kell változtatnom. Ez a tulajdonságom sokat segített a pályafutásom során. A kisebb kategóriákban és a Forma–1-ben is úgy tudod felhívni magadra a figyelmet, ha megragadod a ritkán adódó lehetőségeket és élsz velük. Nem tudom, hogyan csinálom, egyszerűen tehetségem van hozzá!

Ha választhatnál egyet, a Forma-1 melyik érájában versenyeznél legszívesebben és miért?
Hülkenberg: Nehéz kérdés… Minden érának megvan a maga szépsége, megvannak a különböző kihívásai. Talán azt mondanám, hogy a kilencvenes években. A V10-es motoroknak csodás hangjuk volt, ráadásul abban az időszakban kezdtem el követni a Forma–1-et. Akkoriban úgy éreztem, hogy számomra elérhetetlenül messze van, de húsz évvel később mégis itt vagyok!
Te vagy az egyetlen német versenyző a jelenlegi mezőnyben. Épp egy honfitársad helyét vetted át, Sebastian pedig visszavonult. Egyre kevesebb német van tehát jelen a királykategóriában. Szerinted ez miért van?
Hülkenberg: Több oka is lehet. A múltban el voltunk kényeztetve, hiszen ott volt nekünk Michael, Sebastian, Rosberg és a Mercedes, vagyis versenyzők és csapatok szintjén is az élmezőnybe tartoztunk. Normális, hogy különböző időszakban egy adott nemzet nagyon is jelen van, majd később – mint például most – kevésbé. Németországban az autóversenyzés jelenleg nem élvez kiemelt fontosságot, hiszen a hazánk igyekszik egyre zöldebb és fenntarthatóbb lenni. Valószínűleg ez mind közrejátszik abban, hogy csekély a német jelenlét a sportágban.

Szerinted ez később változhat?
Hülkenberg: Mindig változni fog! Folyamatosan hullámzó dologról beszélünk, váltakoznak a nemzetek. Most például több francia versenyző is van a mezőnyben, de néhány éve csupán egy volt.
Beszéljünk a Haas-on belüli hangulatról. A laza stílusáról ismert Günthert már csak „Netflix Güntherként” emlegetik, és te sem vagy egy feszült típus. Milyen a kapcsolatotok? Neki azért voltak problémái a korábbi versenyzőivel, de veled nem ez a helyzet.
Hülkenberg: Nagyon jó kapcsolatot ápolunk! Persze még csak a szezon elején járunk, csak a hatodik futamnál tartunk, de eddig pozitív és produktív volt a közös munkánk. Mindketten egyenesek és őszinték vagyunk. Ha problémánk van valamivel, megmondjuk a másiknak, amiből aztán építkezünk. Továbbá szintén előnyös, hogy az anyanyelvemen beszélhetek a csapatfőnökömmel, korábban erre sosem volt lehetőségem. Ez egy kényelmes helyzet, hiszen néha nehezebb egy külföldi nyelven kifejeznem magamat, mint németül.

Milyen a hangulat a csapatnál, mennyire vagy elégedett a jelenlegi helyzetetekkel?
Hülkenberg: Jó a hangulat, de ismét el kell mondanom, hogy egyelőre a szezon korai szakaszában járunk. Eddig megfelelő munkát végeztünk, de ameddig nem nyersz, mindig az jár a fejedben, hogy mit és hol csinálhattál volna jobban. Csapatként háromszor szereztünk pontot, Kevin kétszer is, én egyszer. Egyértelműen jól állunk, általában versenyképesek vagyunk a középmezőnyben. Ez is volt a célunk az idei szezonra, tehát egyelőre elégedettek lehetünk!
Amikor 2019-ben elhagytad a Forma–1-et, mindenkinek az jutott rólad eszedbe, hogy egyszer sem álltál dobogóra. Három évvel később már senki sem foglalkozik ezzel, más a véleményük rólad, te is ezt érzed? Kisebb lett a nyomás rajtad, vagy foglalkoztat még ez a dolog?
Hülkenberg: Nem igazán! Persze nagyon szeretnék dobogóra állni, sőt, futamot is nyerni, de nem görcsölök rá. Mindannyian azért vagyunk itt, hogy a lehető legjobban teljesítsünk, de fontos, hogy élvezzük az itt töltött időt. Próbálom segíteni a csapatot a teljesítményemmel. Senki nem tudja megjósolni, mi történik majd a pályán, de én minden percét élvezem az útnak!
