Hat verseny után egyetlen dobogót képes felmutatni a Ferrari 2023-ban. A csapatot a nem elég versenyképes autójuk, a jellemző vasárnapi visszaesésük mellett gyakran a hozott döntései kapcsán is kritizálják. Mint Monacóban, ahol ismét a választott stratégiáik kerültek a mikroszkóp alá.
Bár múlt vasárnap a futam alatt még maga Carlos Sainz is nehezményezte az első kiállásának tévesnek ítélt időzítését, utólag belátta, hogy stratégáiknak alapos okuk volt az általa ideálisnál érzettnél hamarabb kerékcserére hívni őt.
Kapcsolódó tartalom
Sainz Barcelonában már védte az év elején átszervezett stratégiai részlegüket, és rámutatott, a Ferrarinak sokszor olyasmiket is a szemére vetnek, amit más gárdáknak mindenki elnéz.
„Az emberek általában véve a Ferrari minden döntését megkérdőjelezik, és ez az egész egyfajta hólabda-effektust indít el minden téren. Bármelyik másik csapat csinálná ezt, sosem állítják úgy be, nem vizsgálják és felügyelik ennyire őket, mint minket.”
„Bármit csinálunk, minden rádiós megjegyzésünket bejátsszák. Talán az elmúlt évek miatt is lehet ez, de szerintem eléggé felfújják ezt, és nem olyan rossz, mint amilyennek látszik” – vélekedett az egyszeres futamgyőztes.

Hangsúlyozta, az ő stratégiai részlegük nincs jó helyzetben idén az autójuk sajátossága, vagyis az időmérős és a versenytempó közötti nagy különbség miatt. „Az a tény, hogy bajlódunk az idei autóval, szintén nem teszi könnyebbé a stratégák életét, hiszen a versenyen visszaesünk, így nincs lehetőséged előrelépni. Tudjuk ezt, próbáljuk kijavítani. A mostani fejlesztésekkel.”
A Ferrarinál persze nem újdonság, hogy nagyobb a felhajtás a csapat körül. Nemcsak a bíráskodás és kritizálás szempontjából tud ez visszaütni, de a sajtó találgatásai, és a pletykák terén is. Az utóbbi időben ebből is kijutott a vörösöknek, hiszen a versenyzőik jövőjéről, de a házon belüli átszervezésekről, esetleges feszültségekről is szárnyra keltek pletykák.
Sainz szerint mindez nem segíti a felzárkózásukat. „Nem könnyű. Nem csaphatjuk be magunkat.”
„Sok pletyka és zaj van, és nem ez az ideális munkakörnyezet, amikor fordítani akarsz a helyzeteden, amivel senki sem elégedett.”
„Mind többet vártunk ennél, és nem ideális a helyzet. De látom, mekkora erőfeszítéseket tesz a gyár az ilyen fejlesztésekért, amiket most rekordidő alatt készítettünk el, és látom, milyen elszántan akarnak javítani. És még van hátra tizenhat verseny. Sok van még az évből. Reméljük, hogy tudunk fordítani a helyzeten, kiegyensúlyozottabbak leszünk a versenyeken, felvesszük a ritmust idén. A szezon haladtával javulni fogunk.”

Sainz bízik benne, hogy a hazai versenyén kevesebb alapot adnak a kritikákra. „Barcelona Austin és Monaco mellett az a pálya, ahol a legtöbb pontomat szereztem az elmúlt években. Biztosra veszem, hogy a szurkolóknak is van valami szerepük ebben. Érzem a támogatásukat, a szurkolók szeretetét” – mondta a hazai pálya előnyéről.
A céljaik kapcsán megjegyezte: „Mindig a dobogókat és a győzelmeket veszed célba.” Ugyanakkor tudja, hogy ezúttal nehezebb helyzetben vannak, még a hozott fejlesztésekkel is. „A Red Bull külön ligában van jelenleg, és amíg tizedeket nyerünk, nem a Red Bullon kell járnia az eszünknek, hanem magunkon. Azon, hogyan tegyük vezethetőbbé és jobbá az autót és javítani a gumikezelésen.”