Megemeltette a csapatokkal az FIA az autók padlólemezeinek széleit a 2023-as szezonra, ám hiába az autókat lassító intézkedés, az idei versenygépek eddig lényegesen gyorsabbnak bizonyultak a 2022-es elődeiknél. A McLaren csapatfőnöke nemrég elmondta, szerinte mind a 10 istálló már az év első versenyére visszanyerte a szabályváltozás miatti elbukott leszorítóerőt, és azóta egyre csak gyorsulnak.
Erre reagált a Pirelli azzal, hogy bejelentette, a silverstone-i hétvégétől új gumikat kíván bevezetni. E gumikat eredetileg 2024-re fejlesztették, ám mivel az autók az előzetesen vártnál nagyobb terhelésnek vetik alá az abroncsokat, előrehozzák a debütálást. Ezen új, a szerkezetében megújult papucsok először a pénteki szabadedzéseken Barcelonában kerülnek fel az autókra.
„Már teszteltük ezt az új anyagot, amit 2024-ben terveztünk bevetni. Ugyanazt a keveréket használjuk, a profil nem változik. Már a múlt évben teszteltük ezt az anyagot, azóta pedig finomítottunk rajta. Az alapötlet az volt, hogy ha 2024-ben elhagyjuk a kerékmelegítőket, egy nagyobb ellenállású konstrukcióra lesz szükségünk, mert alacsonyabb guminyomással fogunk indulni. Ezért kezdtük tesztelni ezt az új anyagot”
– magyarázta Isola, honnan az újítás.
Kiemelte, négy-öt csapattal is pályára vitték az új szerkezetű gumikat, és meggyőződésük, hogy azok viselkedése, működése nem lesz más, mint az eddig használt verzióé. „Ellenállóbb, de az egyensúly tekintetében nem látunk eltolódást, nem látunk semmilyen különbséget. Már biztosítottuk az adatokat a csapatoknak, de a teszteken a versenyzők számára is világos volt. Szóval nem számítok semmi ilyesmire” – bocsátotta előre a szakember.

Az év közbeni gumiváltozás mindig érzékeny téma, és ritka, amikor úgy megy végbe, hogy egy csapatra sincs semmilyen kihatással. A résztvevőkben van is egy kis bizonytalanság.
A Ferrarinak nem volt az erőssége a gumikezelés 2023-ban, így főnökük, Frédéric Vasseur kíváncsian várja, mit kapnak az új gumitól. „Mindig nehéz jósolni, de hasznos lesz nekünk a teszt. Aztán meglátjuk, milyen irányt veszünk az új konstrukcióval. A csapat szemléletmódja szempontjából akár fordulatot is hozhat” – utalt arra, hogy ha nem kell annyira tartani a gumik tönkremenetelétől, az talán könnyít a Ferrari helyzetén.
Günther Steiner nincs meggyőződve róla, hogy az átállás teljesen zökkenőmentes lesz. „Az adatokat megkaptuk, de a puding próbája az evés. Meglátjuk, milyenek valójában. Meg kell bíznunk a Pirelliben. Meglepődtek, hogy milyen sokat gyorsultunk és mennyivel nőtt a leszorítóerőnk, valamint a gumik terhelése. Lépniük kellett, biztonsági okokból, ezért tették ezt. Biztosra veszem, hogy működni fog. Eleinte, az első versenyen viszont talán még alkalmazkodnunk kell hozzá, és fogunk panaszkodni emiatt. De túl fogjuk tenni magunkat rajta, és boldogulni fogunk” – vetítette előre a Haas csapatfőnöke.