Monaco után Barcelonában is meglett az első, és ez így együtt idén már 4, összességében pedig 24! Max Verstappen újabb pole pozíciót szállított a Red Bullnak, mégpedig olyan könnyedséggel, ahogy ezt leírjuk. Hogy komoly fölényben van, az már pénteken is érezhető volt, ahogy a harmadik szabadedzésen is, ahol szárazon és vízen is mindenki fölé tudott nőni.
A kvalifikáción azonban még erre is rá tudott tenni egy lapáttal: az ellenfelek számára már-már megalázó volt, hogy a Q3-as utolsó gyorskörét a boxutcába kanyarodással zárta le. A második Carlos Sainz és a harmadik Lando Norris az első, lassabb köridejét is csak fél másodpercre tudta megközelíteni, miközben a többi potenciális rivális (Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Sergio Pérez) mind hibázott az edzés során valamikor.
„Élvezetes volt az egész hétvége eddig. Az autó igazán jól teljesített, de persze mindig próbálsz javítani rajta. Az időmérő edzés eleje kissé trükkös volt az időjárás miatt, de amint elkezdett száradni a pálya, az autót mintha sínen húzták volna”
– állapította meg a címvédő.
Hogy ő nem futott bele olyan komoly hibákba, mint Alonso vagy Pérez, az nem csak annak köszönhető, hogy nem kellett annyira feszegetnie a határokat. Verstappen végig ura volt minden helyzetnek. „A megfelelő időben kellett a pályán lenned, és nem szabadott hibáznod” – nevezte meg a siker kulcsát.

Elismerte, igazán csak a Q3-ban csapott a lovak közé. „A Q3 kezdetén tudtam, hogy komoly potenciál maradt az autóban, szóval végre elvittem a határig az első körön.”
„Az első körömön igazán gyors voltam, aztán újra kimentem a második körre, ami még jobb lett volna, de G.P. (Gianpiero Lambiase versenymérnök, a szerk.) egy kicsit talán túlságosan izgult, ezért szólt, hogy szakítsam félbe…”
– mosolygott.
Ennek kapcsán megkérdezték, attól félt-e a Red Bull, hogy ő is hibázik – például a többeken kifogó utolsó kanyarban. „Nem, csak spóroltunk a gumikkal. Hátha szükség lesz rájuk holnap. Már előtte a garázsban megbeszéltük, hogy ha a többiek nem lesznek előttem, akkor talán nem fogjuk befejezni a kört. Ezt is tettük” – árulta el.
Megerősítette, a második köre jobb lett volna az elsőnél is. „Igen. Gyorsabb is voltam, amikor a tízes kanyarba értem.”

Mindez demoralizáló a többi csapat számára – de a 11. helyen záró Sergio Pérez számára is, aki szintén egy Red Bullban ül. Miközben Verstappen egész hétvégén nagyon magabiztos az RB19 volánjánál, kollégájáról ugyanez nem mondható el. A kétszeres világbajnokot meg is kérdezték, voltak-e nehézségei a hétvége kezdetén.
„Azt kell mondjam, hogy az autó az elején igazán jó volt. Csak kis módosításokra volt szükség. Egyből igazán elégedett voltam vele, a rövid és hosszú etapokon is. Persze sosem könnyű elvinni a határig egy F1-es autót, de nagy élvezet volt vezetni, magabiztossá tett, és amikor mindez megvan, akkor igazán feszegetheted a határokat”
– hangzott Verstappen Pérez számára lesújtó válasza.
Ezek után a vasárnapot is toronymagas favoritként várja. Főnöke, Christian Horner figyelmeztetett: „Max ott folytatta, ahol Monacóban abbahagyta. Elképesztően jó volt ma, de a vasárnap új kihívást jelent. Sok változó tényezőre kell figyelni, az időjárásra, a megbízhatóságra, a rajtra, a stratégiára, és ott az utolsó két kanyar. Max nem ülhet a babérjain!”
Ilyen tervei nincsenek is. A holland szerint a versenyen a gumikopás játssza majd a főszerepet, amiben viszont a Red Bull eddig ugyancsak kiemelkedő volt.